Jedną z kluczowych cech decydujących o tym, czy firmowe gadżety reklamowe będą skuteczną formą promocji biznesu jest to, czy są także praktyczne. Większość klientów zwraca na to baczną uwagę i w ciągu chwili ocenia, czy dany gadżet wyląduje w koszu, czy może znajdzie się w ich torebkach, portfelach, teczkach lub na biurkach. Warto na to zwrócić uwagę podczas planowania kampanii z użyciem gadżetów. Mamy dla Was 5 przykładów takich produktów, które nie tylko świetnie reklamują firmę, ale także dają gwarancję, że nie zostaną pominięte przez klientów.
- Długopisy – wykonajcie krótką lustrację swojego przybornika z długopisami. Ile sztuk kupiliście, a ile to prezenty? Założymy się, że zdecydowana większość z nich ma na sobie elementy identyfikacji wizualnej jakiejś firmy. Długopisy należą bowiem do najczęściej zamawianych i wręczanych gadżetów reklamowych. Koszt ich produkcji jest niski, a skuteczność w dotarciu do klientów wysoka – po prostu każdy z nas potrzebuje długopisu, dlatego chętnie go przyjmie. To klasyczny przykład praktycznego gadżetu.
- Kalendarze – produkowane są w różnej formie, ale bez wątpienia należą do grupy najchętniej przyjmowanych gadżetów reklamowych. Nawet w dobie wszechobecnych urządzeń elektronicznych większość z nas lubi mieć przed oczami tradycyjny kalendarz. Szczególnie taki, który jednocześnie pełni rolę notatnika. Kalendarze są chętnie przyjmowanymi gadżetami reklamowymi, dlatego bez wątpienia warto w nie inwestować.
- Torby papierowe – niby nic, a jednak stanowią jeden z najciekawszych pomysłów na dotarcie do klienta ze swoją marką. Każda sieć handlowa korzysta z własnych toreb papierowych, które dobrze się kojarzą (kwestie ekologiczne), a także świetnie prezentują logo firmy. Tego typu torby są także dość długo użytkowane. Warto potraktować je, jako opakowanie dla pozostałych gadżetów, a nawet umieścić w nich teczkę z ofertami.
- Ceramika – to wyższy poziom w branży gadżetów, który zdecydowanie polecamy firmom stawiającym na wyróżnianie się i schlebianie klientom. Nie ma chyba osoby, która mechanicznie wyrzuciłaby do kosza otrzymany przed chwilą estetyczny kubek czy filiżankę. Niemal na pewno zagości on w jej bezpośrednim otoczeniu, może nawet w domu. Oczywiście przy okazji będzie dobrze prezentować elementy identyfikacji wizualnej firmy. Ceramika musi jednak prezentować wysoką jakość, szczególnie pod względem nadruku.
- Tekstylia – koszulki, czapeczki, bluzy, kurtki, bezrękawniki, fartuchy, rękawice kuchenne, plecaki – to absolutna czołówka gadżetów reklamowych, które skutecznie promują firmę wśród klientów. Nikt nie przejdzie obok takiego prezentu obojętnie, co więcej – z pewnością będzie go używać. Niekoniecznie w pracy, ale dlaczego nie w domu, podczas nieoficjalnych spotkań, wakacji? Dobrej jakości produkt tekstylny jest bardzo wartościowym gadżetem i buduje pozytywne skojarzenia z marką, której logo jest na nim umieszczone.
Praktyczne gadżety reklamowe sprawdzają się od wielu lat i nic nie wskazuje na to, aby miały zniknąć z naszej przestrzeni. Skutecznie łamią one opór klienta przed treściami reklamowymi, w sposób naturalny przemycając tę treść do jego otoczenia. Liczy się również efekt wdzięczności i sympatii, jakimi obdarowany z pewnością okaże wobec firmy, która mu taki praktyczny i efektowny gadżet przekazała.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski