Data wpisu: 13.06.2016

TOP 5 branż, w których warto wykorzystywać gadżety reklamowe

Czy każda firma powinna wykorzystywać gadżety reklamowe do wsparcia sprzedaży? Nie. Czy jednak są takie branże, w których wydaje się to być koniecznością? Tak. Jest wiele obszarów gospodarki cechujących się wysoką konkurencyjnością, co w naturalny sposób wymusza sięganie po narzędzia promocji mogące wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Wymieniamy 5 branż, w których wykorzystanie gadżetów reklamowych przynosi najlepsze efekty.

  1. Branża farmaceutyczna – chyba najbardziej klasyczny przykład. Gadżety reklamowe w tej branży są wykorzystywane przede wszystkim przez przedstawicieli medycznych mających kontakt z lekarzami i aptekami. Nie ma przedstawiciela, który nie zakończyłby przedstawiania oferty wręczeniem efektownego upominku. To konkurencyjna branża, dlatego każda forma „nacisku” na klienta jest w cenie.
  2. Branża budowlana – gadżety świetnie sprawdzają się przede wszystkim w hurtowniach. Tutaj markom bardzo trudno jest się wyróżnić, ponieważ klienci mają do wyboru mnóstwo różnych rozwiązań konkurencyjnych firm. Aby ułatwić im dokonanie wyboru warto postawić na pomysłowe, wartościowe gadżety – mało kto przejdzie obojętnie obok oferty typu: „Kup bloczki betonowe firmy X i odbierz zestaw mebli do Twojego przyszłego ogrodu”.
  3. Branża reklamowa – to oczywiste, że gadżety reklamowe muszą być wykorzystywane w branży, która posługuje się nimi na co dzień. W tym przypadku jednak najważniejsza jest oryginalność. Kreatywne podejście do tematu gadżetów zdradza, że agencja lub drukarnia ma niesztampowe pomysły, które mogą zaowocować podczas współpracy z klientem.
  4. Branża gastronomiczna – gadżet reklamowy wręczony gościowi po skończeniu przez niego posiłku jest fantastycznym sposobem na przywiązanie go do marki lokalu. Oczywiście gadżet nie zastąpi dobrego jedzenia, ale zawsze jest miłym akcentem mogącym wpłynąć na przyszłe wybory gościa. Nie może to być sztampowy długopis. Ciekawym pomysłem jest umiejscowienie gadżetu w jakimś kontekście. Jeśli prowadzisz pub, a akurat trwają mistrzostwa w piłce nożnej, to zadbaj, aby każdy klient wyszedł z Twojego lokalu z flagą narodowej reprezentacji lub szalikiem. Oczywiście z dyskretnie umieszczonym logo pubu.
  5. Branża spożywcza – klientów coraz trudniej jest zachęcić do zakupu nieznanego im produktu spożywczego poprzez złożenie obietnicy doskonałego smaku. Trzeba sięgnąć po inny wabik. Może nim być właśnie gadżet reklamowy. Pamiętasz akcję promocyjną herbaty Saga? W opakowaniach herbaty można było znaleźć przemiłe pluszowe misie. Zadziałało – sprzedaż herbaty wystrzeliła w górę.

Branż, w których opłaca się wykorzystywać gadżety reklamowe, jest oczywiście znacznie więcej. Te wymienione przez nas to jednak sztandarowe przykłady. Jeśli działasz w którejś z tych branż, jak najszybciej zaplanuj produkcję inspirujących gadżetów dla swoich klientów.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Przewiń do góry