Narzędzi promocyjnych ci u nas dostatek, co jest oczywiście bardzo dobrą wiadomością dla przedsiębiorców. Jednak, jak to zwykle bywa w przypadku nadmiaru opcji, w pewnym momencie pojawia się problem wyboru właściwej strategii. Błędne decyzje oczywiście pociągają za sobą niepotrzebne wydatki, ale jeszcze groźniejsze są skutki w postaci pogorszenia wizerunku firmy. Doświadczenie pokazuje, że najmniejsze ryzyko wiąże się z oparciem swojej promocji na reklamie zewnętrznej. Jednym z jej przejawów są gadżety reklamowe. Dlatego dziś zaproponujemy Wam 4 możliwości wykorzystania gadżetów reklamowych do wzmocnienia wizerunku Waszego biznesu. Zapraszamy.
- Konferencja biznesowa – według niedawno opublikowanych szacunków branża tzw. business meeting rozwija się w Polsce w zawrotnym tempie. Firmy przeznaczają gigantyczne środki na organizację szkoleń i konferencji. To oznacza, że chcą nawiązywać kontakty biznesowe. Obecność podczas takiej konferencji jest świetnym pomysłem na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki. Nie zrobimy tego jednak wyłącznie będąc słuchaczem. Przy okazji trzeba zadbać o właściwą prezentację firmy. Rozdawanie gadżetów reklamowych jest w tym niezastąpione. Oczywiście sięgamy po gadżety dostosowane jakościowo do rangi wydarzenia – jeśli biorą w nim udział sami właściciele i management wyższego szczebla, wówczas warto zamówić ekskluzywne gadżety, o których już pisaliśmy na naszym blogu.
- Akcja promocyjna – w wielu branżach podstawą promocji jest wychodzenie z ofertą na zewnątrz i prezentowanie jej w miejscach publicznych. Może to być np. degustacja produktów w hipermarkecie. To ogromne pole do wykorzystania gadżetów reklamowych. Jeśli jesteśmy producentem soku, to koniecznie należy go podawać naszym potencjalnym klientom w kubeczku z logo firmy. Wszelkie próbki, darmowe produkty – to wszystko także musi być opakowane w taki sposób, aby doskonale prezentowało logo i inne elementy identyfikacji wizualnej.
- Targi – absolutna klasyka i idealne miejsce, w którym należy wykorzystać gadżety reklamowe. Mogą one stanowić podstawę naszego firmowego stoiska, być rozdawane zwiedzającym i wręczane potencjalnym kontrahentom. Oczywiście rodzaj i jakość gadżetów dobieramy do konkretnego odbiorcy – nie ma przecież sensu rozdawanie drogich piór wiecznych zwykłym przechodniom. Jednak do managera nie powinien trafić zwykły długopis.
- Sprzedaż bezpośrednia – jeśli firma zatrudnia handlowców, którzy mają kontakt z klientami, musi zadbać o to, aby jak najlepiej prezentowali oni jej wizerunek. Nie chodzi tylko o schludny strój i kulturę słowa, ale także o to, co otrzymuje od handlowca klient. Oferta musi zostać umieszczona w teczce firmowej, do której warto wrzucić też np. długopis, smycz czy kalendarzyk – to już zależy od rodzaju klienta i jego rangi. Ważne, aby wizerunek firm był prezentowany i UTRWALANY wielotorowo.
Możliwości skutecznego wykorzystania gadżetów reklamowych do promocji firmy jest oczywiście zdecydowanie więcej, ale postanowiliśmy przedstawić Wam te najbardziej klasyczne. Wspólnym mianownikiem wszystkich tych działań jest skoncentrowanie na budowaniu rozpoznawalności naszego przedsiębiorstwa. Od niej przecież w bardzo dużej mierze zależy sukces biznesowy.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski