Jeśli wybierasz się na konferencję, to z pewnością chcesz ją wykorzystać do promocji swojej działalności. Świetny pomysł. Pamiętaj tylko, że oprócz Twojej będą tam obecne także inne firmy. Masz więc bardzo dobrą okazję, aby wyróżnić się na ich tle i dotrzeć ze swoją ofertą do masy zwiedzających, którzy realnie interesują się Twoją branżą i są potencjalnymi klientami. Wykorzystaj to. Jak? Przygotuj się nie tylko merytorycznie, ale też wizerunkowo. Pomogą Ci w tym oczywiście gadżety reklamowe. Oto 5 z nich, które naprawdę warto zabrać ze sobą na konferencję.
- Torby reklamowe – to w nich powinny zostać umieszczone materiały na temat Twojej firmy i wszystkie inne gadżety, które masz zamiar wręczać zwiedzającym. Efektowna torba, najlepiej płócienna (wciąż obowiązuje moda na bycie eko) doskonale prezentuje logo firmy i jest chętnie przyjmowana przez klientów. To praktyczny gadżet. Zadbaj o jej wysoką jakość, aby mieć pewność, że torba nie trafi zbyt szybko do kosza.
- Drobne, praktyczne akcesoria – świetnie sprawdzają się tutaj nieśmiertelne smycze i breloczki. Choć większość z nas ma ich pełne szafy, to nadal takie gadżety są dobrze odbierane przez klientów, a nawet później przez nich używane. Pamiętaj, że dobry gadżet reklamowy musi być dostosowany do potrzeb klienta. Zadbaj więc o to, aby naprawdę miał z niego pożytek. Dobrej jakości smycz czy breloczek idealnie na ten postulat odpowiadają.
- Długopisy – czy można sobie wyobrazić lepszy gadżet konferencyjny? Efektowny, najlepiej metalowy długopis to zawsze trafiony prezent. Przyda się każdemu, szczególnie podczas wydarzenia branżowego. Łatwo go także wręczyć – ważne, aby znalazł się w ładnym pudełku lub był dołączony do oferty zamkniętej w firmowej teczce. Całość wrzuć do torby firmowej i masz świetny zestaw na konferencję, z którym łatwo dotrzesz do klientów.
- Gadżet osobisty – nie myl go ze zwykłym gadżetem reklamowym. Tego typu prezent będzie świetnym nośnikiem identyfikacji wizualnej firmy także długo po zakończeniu konferencji. Bardzo mocną stroną gadżetów osobistych jest to, że klienci się z nimi identyfikują i mają wrażenie, że prezent rzeczywiście powstał z myślą o nich. To rodzi wdzięczność i zwiększa prawdopodobieństwo, że klient stojący przed wyborem między firmą A a firmą B wybierze tę, która obdarowała go miłym prezentem. Gadżetem osobistym może być niemal wszystko, co tylko nie ma zastosowania biurowego. Na pewno dobrze znasz swoją grupę docelową i wiesz, co ucieszy np. kobiety po 40., a co młodych panów.
- Efektowny identyfikator – bagatelizowany, ale niezbędny podczas konferencji gadżet. Jeśli jesteś organizatorem wydarzenia, wówczas oczywiście musisz zapewnić swoim gościom identyfikatory. Tak samo będzie w sytuacji, jeśli podczas konferencji Twoja firma organizuje warsztaty lub wykład dla ograniczonej liczby gości – wtedy także identyfikatory są nieodzowne. Ważne, aby ten kawałek plastiku prezentował naprawdę dobrą jakość. Zamiast drukować byle jakie świstki na zwykłym papierze, zamów ładny projekt identyfikatora i zleć jego druk w profesjonalnej drukarni. Zadbaj o prawidłową prezentację logo Twojej firmy. Taki identyfikator będzie miłym dodatkiem – każdy, kto go otrzyma, poczuje, że uczestniczy w ważnym wydarzeniu. To podnosi prestiż firmy.
Gadżety reklamowe są niezbędne do skutecznego promowania firmy podczas konferencji czy targów branżowych. Pamiętaj o tym przygotowując się do udziału w takim wydarzeniu lub jego organizacji.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski