Data wpisu: 02.01.2020

Dlaczego ekskluzywne gadżety reklamowe nie sprawdzają się w promocji nieznanej marki?

W Soluma Prestige od dawna obserwujemy sukcesywny wzrost zainteresowania ekskluzywnymi gadżetami reklamowymi. Jeszcze kilka lat temu zamawiali je właściwie tylko przedsiębiorcy posiadający powszechnie znane marki, którzy potrzebowali takich produktów na prezent dla najważniejszych kontrahentów. Obecnie coraz chętniej po ekskluzywne gadżety sięgają małe firmy, w tym te, które całkiem niedawno zadebiutowały na rynku. Ostrzegamy jednak: drogie upominki niespecjalnie nadają się do budowania rozpoznawalności nieznanej marki. Dlaczego? Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Ekskluzywne gadżety są przeznaczone dla wąskiej grupy klientów

Funkcją takich gadżetów nigdy nie było promowanie nowej marki, ale podtrzymywanie relacji z kontrahentami. Zwłaszcza tymi najważniejszymi. Ekskluzywność gadżetów nie wynika tylko z ich dużej wartości czy eleganckiego wyglądu, ale także ograniczonej dystrybucji. Jeśli coś jest rozdawane wielu osobom, to przestaje być limitowane, a tym samym traci walor atrakcyjności. Warto o tym pamiętać.

Schemat wygląda następująco: wręczamy ekskluzywny gadżet komuś, z kim marka już od jakiegoś czasu współpracuje. Nie musimy mu więc o niej przypominać. Ważniejsze jest zwrócenie uwagi na mocną pozycję marki, towarzyszenie ważnemu kontrahentowi i tym samym zacieśnienie relacji, co zaowocuje kolejnymi wspólnymi projektami.

Nawet najdroższy gadżet nie jest kluczową motywacją do zakupu

Właściciele raczkujących firm bardzo często wychodzą z założenia, że jeśli wręczą ekskluzywne gadżety na przykład prezesom firm, z którymi chcą nawiązać współpracę, to zagwarantują sobie ich przychylność. To jednak tak nie działa. W poważnym biznesie na decyzję zakupową wpływ ma wiele czynników, a to, że ktoś otrzymał fajny gadżet, praktycznie nie ma znaczenia, jeśli autor prezentu jest nikomu nieznany, nie stoi za nim silna marka, a więc nie można mieć do niego pełnego zaufania.

Efekt jest taki, że przedsiębiorcy ponoszą niemały koszt, ale niewiele z tego wynika. Owszem, obdarowani kontrahenci dowiedzą się o istnieniu marki, jednak szybko o niej zapomną, jeśli nie nabiorą przekonania, że stoi za nią jakość, profesjonalizm i dobra oferta.

„Wystraszenie” mniej zamożnych klientów

To poważny problem, z którego trzeba sobie zdawać sprawę. Ekskluzywne gadżety reklamowe są bardzo wartościowe, stąd promująca się przy ich pomocy marka od razu stawia się w sytuacji kreowania prestiżowego wizerunku. A to nie zawsze jest korzystne. Początkujące firmy z reguły muszą zacząć szybko pozyskiwać zlecenia, aby móc się rozwijać. Jeśli klienci na starcie uznają, że nie stać ich na produkty czy usługi danej marki (o czym świadczą ekskluzywne gadżety), to nawet nie zapoznają się z jej ofertą.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry