Planując zorganizowanie eventu firmowego musimy wiedzieć, dla kogo jest on właściwie przeznaczony. Brzmi jak truizm? Z naszego doświadczenia wynika, że to nie zawsze jest takie oczywiste. Wciąż zdarza się, że przedsiębiorcy wybierają eventy, które ani tematycznie, ani pod względem programu nie są dopasowane do oczekiwań zaproszonych gości. Taki event nie przyniesie spodziewanych efektów czy to motywacyjnych, czy wizerunkowych lub sprzedażowych.
W kolejnym artykule poradnikowym omawiamy najpopularniejsze rodzaje eventów firmowych z podziałem na grupy docelowe, do których są i powinny być adresowane takie wydarzenia.
Pracownicy
Na początek przyjrzyjmy się bliżej eventom firmowym organizowanym z myślą o pracownikach. Jest to popularne rozwiązanie wśród pracodawców, którym zależy nie tylko na podnoszeniu kwalifikacji pracowników, ale także na dobrej atmosferze w zespole, co zawsze ma bezpośrednie przełożenie na efektywność pracy.
Pracodawcy najczęściej decydują się na eventy motywacyjne, do których zaliczymy m.in.:
Popularne są również eventy, które mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników. Tutaj można wskazać przede wszystkim na szkolenia, konferencje czy seminaria, w tym wyjazdowe.
Klienci
Priorytetem większości przedsiębiorców organizujących eventy firmowe jest zyskanie sympatii klientów, dlatego to z myślą o nich przygotowuje się najwięcej imprez. Atrakcyjny event może znacząco poprawić pozycję marki przedsiębiorstwa w branży, zwiększyć jej rozpoznawalność, a docelowo podnieść sprzedaż.
Do najpopularniejszych eventów firmowych organizowanych z myślą o klientach zaliczymy:
Partnerzy biznesowi
Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał eventów biznesowych organizowanych z myślą o partnerach handlowych, kontrahentach czy właścicielach firm/managerach, z którymi chcą nawiązać owocną współpracę.
Klasycznymi przykładami eventów, które doskonale nadają się do takich celów, są:
Widać, że wybór eventów firmowych jest naprawdę duży, co pozwala bez większego problemu dopasować charakter i program imprezy do konkretnej grupy docelowej. To z kolei ma ścisły związek z możliwością zrealizowania obranego celu biznesowego.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.