Data wpisu: 12.03.2024

Eventy firmowe dla konkretnych grup docelowych – przegląd dostępnych opcji

Planując zorganizowanie eventu firmowego musimy wiedzieć, dla kogo jest on właściwie przeznaczony. Brzmi jak truizm? Z naszego doświadczenia wynika, że to nie zawsze jest takie oczywiste. Wciąż zdarza się, że przedsiębiorcy wybierają eventy, które ani tematycznie, ani pod względem programu nie są dopasowane do oczekiwań zaproszonych gości. Taki event nie przyniesie spodziewanych efektów czy to motywacyjnych, czy wizerunkowych lub sprzedażowych.

W kolejnym artykule poradnikowym omawiamy najpopularniejsze rodzaje eventów firmowych z podziałem na grupy docelowe, do których są i powinny być adresowane takie wydarzenia.  

Pracownicy

Na początek przyjrzyjmy się bliżej eventom firmowym organizowanym z myślą o pracownikach. Jest to popularne rozwiązanie wśród pracodawców, którym zależy nie tylko na podnoszeniu kwalifikacji pracowników, ale także na dobrej atmosferze w zespole, co zawsze ma bezpośrednie przełożenie na efektywność pracy.

Pracodawcy najczęściej decydują się na eventy motywacyjne, do których zaliczymy m.in.:

  • Wyjazdy do hoteli SPA, które np. są nagrodą za najlepsze wyniki sprzedażowe;
  • Wyjazdy integracyjne dla całych zespołów;
  • Imprezy firmowe, na przykład jubileuszowe, z okazji świąt, zakończenia ważnego projektu;
  • Imprezy integracyjne na terenie firmy czy w lokalnych klubach, restauracjach;
  • Eventy sportowe (np. firmowy bieg na 10 kilometrów, firmowy wyścig rowerowy etc.).

Popularne są również eventy, które mają na celu podniesienie kwalifikacji pracowników. Tutaj można wskazać przede wszystkim na szkolenia, konferencje czy seminaria, w tym wyjazdowe.

Klienci

Priorytetem większości przedsiębiorców organizujących eventy firmowe jest zyskanie sympatii klientów, dlatego to z myślą o nich przygotowuje się najwięcej imprez. Atrakcyjny event może znacząco poprawić pozycję marki przedsiębiorstwa w branży, zwiększyć jej rozpoznawalność, a docelowo podnieść sprzedaż.

Do najpopularniejszych eventów firmowych organizowanych z myślą o klientach zaliczymy:

  • Pokazy i prezentacje produktów/usług;
  • Targi branżowe;
  • Drzwi otwarte w firmie;
  • Pikniki rodzinne;
  • Koncerty, eventy plenerowe;
  • Akcje specjalne w galeriach handlowych i innych uczęszczanych miejscach, podczas których klientom rozdaje się gadżety, próbki produktów itp.

Partnerzy biznesowi

Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał eventów biznesowych organizowanych z myślą o partnerach handlowych, kontrahentach czy właścicielach firm/managerach, z którymi chcą nawiązać owocną współpracę.

Klasycznymi przykładami eventów, które doskonale nadają się do takich celów, są:

  • Wyjazdy sponsorowane;
  • Weekendy w dobrych hotelach połączone z prezentacją produktów firmy;
  • Gale biznesowe;
  • Gale otwarcia np. nowej linii produkcyjnej;
  • Wydarzenia jubileuszowe;
  • Konferencje, szkolenia;

Widać, że wybór eventów firmowych jest naprawdę duży, co pozwala bez większego problemu dopasować charakter i program imprezy do konkretnej grupy docelowej. To z kolei ma ścisły związek z możliwością zrealizowania obranego celu biznesowego.


Autor wpisu:
Sara Błaszczyk

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry