Wiele firm zastanawia się, jak zmaksymalizować korzyści wynikające z promocji przy pomocy gadżetów reklamowych. Podstawowy problem stanowi dystrybucja upominków, bo przecież nie co dzień bierze się udział w targach branżowych, a ciągłe jeżdżenie do klientów byłoby zbyt kosztowne. Istnieją inne sposoby. W tym poradniku podpowiadamy, kto może – a wręcz powinien – rozdawać Twoje gadżety reklamowe.
To najbardziej naturalny kierunek dla każdej firmy, która zatrudnia handlowców. Warto wyposażyć ich w gadżety reklamowe, ponieważ to oni mają bezpośredni kontakt z klientami i odpowiadają nie tylko za sprzedaż, ale też podtrzymywanie relacji biznesowych.
Handlowiec powinien wręczać gadżety przy każdej okazji, zwłaszcza gdy spotyka się z klientem w celu podpisania umowy czy zaprezentowania nowego produktu. Efektowny, praktyczny gadżet zawsze jest mile widziany, rozluźnia atmosferę, daje klientowi poczucie, że firma naprawdę o niego dba i chce nawiązać z nim silne relacje. To podstawa!
Gadżety reklamowe Twojej firmy koniecznie powinny trafić do dystrybutorów, którzy pośredniczą w sprzedaży Twoich produktów. Klasycznym przykładem będą tutaj sklepy i sieci handlowe. Jeśli np. produkujesz piankę montażową, to oczywiście jej sprzedażą zajmują się hurtownie budowlane i sklepy detaliczne.
Porozmawiaj z partnerami, czy nie mieliby nic przeciwko temu, aby do każdego większego zakupu „dorzucać” gratis w postaci fajnego gadżetu. Zyskają na tym obie strony. Twoja firma będzie jeszcze lepiej promowana. Klienci dystrybutora zyskają natomiast kolejny argument, by zaopatrywać się właśnie u niego.
Influence marketing, czyli „marketing wpływu”, to bardzo modna i skuteczna strategia. Wykorzystuje się w niej osoby powszechnie znane lub popularne w grupie docelowej produktu. Mogą to być chociażby celebryci, twórcy YouTube, blogerzy czy gwiazdy mediów społecznościowych. Ich wpływ na decyzje zakupowe fanów jest ogromny, co zdecydowanie warto wykorzystać.
Znajdź influencera, z którym zechcesz nawiązać współpracę, a następnie zaproponuj mu, by w elegancki i inteligentny sposób rozdawał gadżety reklamowe Twojej firmy swoim fanom. Można to robić np. na drodze konkursu. W ten sposób będziesz mieć pewność, że gadżety trafiają na podatny grunt, co może się przełożyć na wyniki sprzedaży.
Dystrybucja gadżetów reklamowych za pośrednictwem tych osób jest najskuteczniejsza i znacznie mniej kłopotliwa, niż samodzielne docieranie do potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że finalny efekt promocji jest ściśle uzależniony od jakości i atrakcyjności samych gadżetów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.