Event biznesowy to bardzo szerokie pojęcie, w którym mieszczą się chociażby tzw. eventy otwarcia, jubileusze, imprezy integracyjne czy targi. Wszystkie te wydarzenia mają jeden wspólny mianownik: wymagają perfekcyjnej organizacji. W końcu na szali leży dobre imię marki, która ma być promowana poprzez event. Dobra organizacja eventu jest długotrwałym procesem, który na potrzeby tego artykułu sprowadziliśmy do 5 kroków.
Od tego zawsze trzeba zacząć, by nie poruszać się po omacku. Koncepcję eventu biznesowego należy omówić z agencją eventową, która będzie odpowiedzialna za organizację wydarzenia. Agencja z pewnością zgłosi jakieś propozycje, dobierając je pod kątem charakteru marki, dostępnego budżetu oraz przekroju grupy uczestników eventu. Ten krok jest najważniejszy i warto mu poświęcić dużo czasu.
Już na tym etapie musimy wiedzieć, ile osób weźmie udział w evencie. Jeśli planujemy imprezę plenerową, to można sobie pozwolić na dość luźne określenie liczby gości. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku eventu pod dachem, gdzie mamy do dyspozycji ograniczoną powierzchnię – wówczas wymagana jest precyzja. Na tym etapie należy się też zastanowić, jakich gości właściwie chcemy zaprosić – chodzi przede wszystkim o ich wiek oraz związki z marką. Trzeba także wiedzieć, czy w evencie wezmą udział dzieci.
Wybór miejsca to bardzo trudne zadanie, zwłaszcza jeśli impreza jest organizowana na ostatnią chwilę, a do tego dysponujemy ograniczonym budżetem. W sytuacji kryzysowej warto wziąć pod uwagę opcję zorganizowania eventu w siedzibie firmy – szczególnie dobrze sprawdzają się tutaj imprezy plenerowe. Jeśli natomiast celujemy w hotel czy restaurację, to koniecznie trzeba doprecyzować, czy w ramach wynajmu są zapewnione również elementy sceniczne, oświetlenie oraz czy istnieje możliwość zamówienia cateringu.
Czyli wszelkiej maści atrakcje. To one w dużej mierze decydują o tym, czy goście podczas eventu będą się dobrze bawić, a tym samym wrócą do domów zadowoleni i mocniej związani z marką organizatora. Analizując budżet imprezy nie zapominamy również o drobiazgach składających się na oprawę wydarzenia, czyli chociażby pamiątkowych gadżetach reklamowych dla gości oraz materiałach promujących wydarzenie (ulotki, plakaty, nośniki identyfikacji wizualnej marki na terenie samego wydarzenia etc.).
Po ustaleniu wszystkich szczegółów i opracowaniu ostatecznej listy gości, przystępujemy do „ataku”, czyli zapraszamy uczestników na wydarzenie. W przypadku eventu biznesowego zaproszenia powinny być imienne. Zawsze też prosimy o potwierdzenie przybycia do konkretnego dnia, ponieważ krótko przed imprezą trzeba jeszcze dogadać szczegóły z firmą cateringową (liczba porcji).
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.