Choć w XXI wieku wróżono im rychły koniec, to targi branżowe nadal mają się świetnie. Wielu klientów ma potrzebę osobistego porozmawiania z ewentualnymi wykonawcami czy producentami i chce obejrzeć wybrane produkty na żywo. Paradoksalnie branża targowa kwitnie – wystarczy spojrzeć na to, co się dzieje w Kielcach czy Poznaniu, a więc głównych ośrodkach targowych w naszym kraju. Tłumy zwiedzających, setki imprez w ciągu roku – to świadczy o rosnącym zainteresowaniu. Jeśli Twoja firma właśnie szykuje się do uczestnictwa w targach branżowych, to musisz pamiętać o kilku istotnych zasadach.
Dobrze zaplanowane stoisko
Firma uczestnicząca w targach z reguły ma możliwość stworzenia własnego stoiska targowego, którego wielkość zależy już od warunków umowy podpisanej z organizatorem. Jednak nawet bardzo małe stoisko może być na tyle atrakcyjne, że spokojnie wybije się z tłumu.
Stawiaj na nowoczesność. Wzrok zwiedzających przyciągną monitory, na których będą wyświetlane filmy promocyjne. Koniecznie zadbaj o to, aby ludzie bez problemu trafili na stoisko – można to zrobić np. rozdając ulotki z mapką przed wejściem na teren targów.
Gadżety reklamowe to podstawa
Z naszego doświadczenia wynika, że firma, która nie ma żadnych fajnych gadżetów reklamowych, nie powinna w ogóle pojawiać się na targach. Nie oszukujmy się: zwiedzający w ciągu kilku godzin zapoznają się z dziesiątkami różnych marek i po wyjściu z targów nie będą już pamiętać nazw 90% z nich. Tym, co odświeży im pamięć, są właśnie gadżety reklamowe.
Twoje stoisko musi wręcz ociekać gadżetami, oczywiście takimi, które pasują do charakteru marki. Zatrudnij hostessy do rozdawania teczek z ofertami i drobiazgami, a na stoisku wręczaj gościom bardziej efektowne przedmioty.
Pochwal się uczestnictwem w targach
Powiedz o tym znajomym, głównie tym, z którymi znasz się wyłącznie na kanwie biznesowej. Jest duża szansa, że oni przyprowadzą swoich znajomych, a to już zrobi niezły tłum przy Twoim stanowisku. W ten sposób przykujesz uwagę pozostałych zwiedzających.
Poza tym sam fakt, że Twoja firma bierze udział w targach, działa na jej korzyść i podbudowuje jej wizerunek w branży.
Targi to nie wystawa
To bardzo ważna różnica, o której nie można zapomnieć. Jeśli poprzestaniesz na stworzeniu zwykłego stoiska, na którym nie będzie nikogo (tylko same ulotki i tanie gadżety), to nie osiągniesz praktycznie żadnego efektu promocyjnego.
Targi to okazja do tego, aby w jednym miejscu porozmawiać z dziesiątkami potencjalnych klientów i przekonać ich, że warto zaufać właśnie Twojej firmie. Musisz więc zadbać o bardzo aktywne uczestnictwo w wydarzeniu – zaangażuj w to także pracowników.
Dzięki przestrzeganiu tych zasad udział w targach branżowych będzie wizerunkowym sukcesem Twojej firmy, a nie totalną klapą.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.