Imprezy targowe zawsze były i jeszcze długo będą doskonałą okazją do tego, aby zaprezentować swój biznes szerokiej publiczności, zwłaszcza tej, która prawdopodobnie znajduje się w jego grupie docelowej. Bywalcy targów często zwracają uwagę na fakt, iż coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji – stoiska są do siebie bardzo podobne, a to nie sprzyja przyciąganiu zwiedzających. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować oryginalne stoisko na targi i w ten sposób zyskać wyraźną przewagę nad innymi wystawiającymi się firmami. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.
Projektowanie stoiska targowego trzeba rozpocząć już na co najmniej 2-3 miesiące przed organizacją imprezy, ponieważ nie jest to proces, który da się zakończyć w ciągu godzin. Poza tym gotowy projekt wymaga jeszcze wcielenia w życie, a to znów zajmuje trochę czasu. Zabierając się za to odpowiednio wcześnie można uniknąć nerwówki i podejmowania nieprzemyślanych decyzji.
Na pewno warto pokusić się o poszukanie inspiracji – na przykład oglądając zdjęcia z podobnych targów branżowych za granicą.
Bywają sytuacje, gdy pomimo dobrych chęci wystawca nie może zbytnio wyróżnić swojego stoiska, bo po prostu nie pozwala mu na to organizator targów. Jeśli z góry zaznaczono, że wszystkie stoiska mają wyglądać dokładnie tak samo, trzeba poszukać innych metod, by zyskać przewagę w tłumie.
Nasza propozycja? Niezawodne okazują się być atrakcyjne gadżety reklamowe. Rozdając je wieść o tym szybko się rozejdzie, w efekcie czego stoisko zacznie być tłumnie odwiedzane przez zwiedzających. Podkreślamy jednak, że aby osiągnąć taki skutek, konieczne jest zainwestowanie w naprawdę atrakcyjne gadżety, czyli np. elektronikę.
Ciekawym sposobem może być również postawienie na multimedialne stoisko, wyposażone w duże ekrany, na których wyświetlane są filmy promocyjne marki. Coraz większą popularnością cieszą się również rozwiązania z kategorii VR, czyli wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają osobom odwiedzającym stoisko przenieść się do wykreowanego świata i np. „dotknąć” produktów marki.
Projektując oryginalne stoisko na targi nie można dać się całkowicie ponieść fantazji. Łatwo jest przekroczyć granicę między oryginalnością a śmiesznością. Kicz, infantylność, tanie chwyty – to się po prostu nie sprawdza. Co gorsza, przesadnie oryginalne stoisko może narazić firmę na straty wizerunkowe, ponieważ zwiedzający zapamiętają ją, jako mało poważną, niegodną zaufania, wyróżniającą się in minus. Z tego też powodu rozsądnie będzie zlecić wykonanie projektu stoiska doświadczonej firmie specjalizującej się w produkcji elementów i systemów wystawienniczych.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.