Data wpisu: 09.06.2020

Projektujemy oryginalne stoisko na targi. Jak osiągnąć efekt WOW?

Imprezy targowe zawsze były i jeszcze długo będą doskonałą okazją do tego, aby zaprezentować swój biznes szerokiej publiczności, zwłaszcza tej, która prawdopodobnie znajduje się w jego grupie docelowej. Bywalcy targów często zwracają uwagę na fakt, iż coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji – stoiska są do siebie bardzo podobne, a to nie sprzyja przyciąganiu zwiedzających. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby zaprojektować oryginalne stoisko na targi i w ten sposób zyskać wyraźną przewagę nad innymi wystawiającymi się firmami. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Podstawą jest kreatywny projekt

Projektowanie stoiska targowego trzeba rozpocząć już na co najmniej 2-3 miesiące przed organizacją imprezy, ponieważ nie jest to proces, który da się zakończyć w ciągu godzin. Poza tym gotowy projekt wymaga jeszcze wcielenia w życie, a to znów zajmuje trochę czasu. Zabierając się za to odpowiednio wcześnie można uniknąć nerwówki i podejmowania nieprzemyślanych decyzji.

Na pewno warto pokusić się o poszukanie inspiracji – na przykład oglądając zdjęcia z podobnych targów branżowych za granicą.

Gotowe sposoby na zwiększenie atrakcyjności stoiska

Bywają sytuacje, gdy pomimo dobrych chęci wystawca nie może zbytnio wyróżnić swojego stoiska, bo po prostu nie pozwala mu na to organizator targów. Jeśli z góry zaznaczono, że wszystkie stoiska mają wyglądać dokładnie tak samo, trzeba poszukać innych metod, by zyskać przewagę w tłumie.

Nasza propozycja? Niezawodne okazują się być atrakcyjne gadżety reklamowe. Rozdając je wieść o tym szybko się rozejdzie, w efekcie czego stoisko zacznie być tłumnie odwiedzane przez zwiedzających. Podkreślamy jednak, że aby osiągnąć taki skutek, konieczne jest zainwestowanie w naprawdę atrakcyjne gadżety, czyli np. elektronikę.

Ciekawym sposobem może być również postawienie na multimedialne stoisko, wyposażone w duże ekrany, na których wyświetlane są filmy promocyjne marki. Coraz większą popularnością cieszą się również rozwiązania z kategorii VR, czyli wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają osobom odwiedzającym stoisko przenieść się do wykreowanego świata i np. „dotknąć” produktów marki.

Byle bez przesady

Projektując oryginalne stoisko na targi nie można dać się całkowicie ponieść fantazji. Łatwo jest przekroczyć granicę między oryginalnością a śmiesznością. Kicz, infantylność, tanie chwyty – to się po prostu nie sprawdza. Co gorsza, przesadnie oryginalne stoisko może narazić firmę na straty wizerunkowe, ponieważ zwiedzający zapamiętają ją, jako mało poważną, niegodną zaufania, wyróżniającą się in minus. Z tego też powodu rozsądnie będzie zlecić wykonanie projektu stoiska doświadczonej firmie specjalizującej się w produkcji elementów i systemów wystawienniczych.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry