Eventy kojarzą się nam przede wszystkim z imprezami firmowymi, galami, koncertami, ewentualnie wyjazdami integracyjnymi. Choć stanowią one trzon tej branży, to warto wiedzieć, że wyróżniamy także szereg innych wydarzeń, których organizacja może przynieść firmie wymierne korzyści wizerunkowe i sprzedażowe. W naszym poradniku wymieniamy te rodzaje eventów, w które warto inwestować w biznesie.
Czyli wszelkiego rodzaju wydarzenia biznesowe, które organizuje się w celu zacieśnienia relacji wewnątrz organizacji: z pracownikami, kontrahentami, kluczowymi klientami, uczestnikami branży. Business events to między innymi:
Są to eventy motywacyjne, które pełnią bardzo istotną funkcję w biznesie. Jak sama nazwa wskazuje, celem ich organizacji jest zwiększenie motywacji w zespole pracowników, ale nierzadko też zmotywowanie nieprzekonanych klientów, by zainteresowali się ofertą przedsiębiorstwa. Przykładami incentive events są:
Mamy tutaj do czynienia z bardzo specyficzną kategorią eventów, które są związane z różnego rodzaju wydarzeniami społecznymi. Najczęściej na ich organizację decydują się samorządy, politycy, rzadziej korporacje. Do przykładów institutional events zaliczymy chociażby:
Czyli eventy specjalne, organizowane w związku z jakimś bardzo istotnym wydarzeniem, najczęściej pełniące funkcję typowo rozrywkową, ale również reklamową. Można tutaj wymienić między innymi happeningi, koncerty, imprezy sportowe czy akcje specjalne w galeriach handlowych.
Wszystkie te kategorie eventów przynoszą firmom bardzo konkretne, łatwo mierzalne korzyści. Tym samym mogą one stanowić istotny element każdej strategii marketingowej, nie obciążając wcale nadmiernie budżetu przedsiębiorstwa.
Agencja Eventowa Soluma Event organizacja imprez, Warszawa ul. Cybernetyki 19B
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.