Jeśli nie, to powinieneś jak najszybciej o tym pomyśleć! Jesteś właścicielem firmy, PR-owcem, specjalistą od marketingu? Na Twoich barkach spoczywa odpowiedzialność za wypromowanie przedsiębiorstwa, co bezpośrednio przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki, a tym samym – na sukces biznesowy. Promocja to nie tylko bieżące działania reklamowe. To także spotykanie się z klientami i kontrahentami, wychodzenie na zewnątrz, czyli event marketing. Jak możesz go wykorzystać w swojej firmie? Przeczytaj.
Eventy firmowe przede wszystkim gwarantują duże zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Oczywiście wiele zależy tutaj od prawidłowego wypromowania wydarzenia i jego atrakcyjności, jednak jeśli powierzysz organizację specjalistom, nie musisz się o to martwić.
Wiele firm z góry odrzuca opcję organizacji eventu, ponieważ twierdzi, że nie ma na to czasu. Wbrew pozorom wydarzenie zewnętrzne nie musi być bardzo absorbujące. Jest wiele narzędzi event marketingu, które w ogóle nie wymagają zaangażowania ze strony właściciela czy pracowników.
Pokazanie się na zewnątrz, wyjście poza biuro, przynosi firmie wiele korzyści wizerunkowych. Mieszkańcy danej społeczności nagle dowiadują się, że w ich miejscowości działa firma, która być może ma im coś ciekawego do zaoferowania. Wśród tych mieszkańców są inni przedsiębiorcy, a więc potencjalni partnerzy biznesowi. Są samorządowcy, urzędnicy, osoby decyzyjne. To oczywista wartość.
Dobrze zorganizowany event jest również okazją do zaprezentowania oferty firmy szerokiemu gronu odbiorców. Przedsiębiorstwo może pokazać swoje produkty, usługi, ale także pochwalić się swoim zapleczem merytorycznym (organizując szkolenie czy konferencję).
Ponadto event to bardzo skuteczna forma reklamy. Jeśli wydarzenie będzie mieć duży zasięg, to z pewnością zainteresują się nim media, a ich zapowiedzi i relacje docierają do tysięcy osób, czego w tak krótkim czasie nie zapewni chociażby reklama internetowa.
Event marketing to dziesiątki różnych wydarzeń, z których może skorzystać Twoja firma i to bez względu na wysokość budżetu. Oto kilka najciekawszych propozycji:
Oczywiście najbardziej efektywną i efektowną formą event marketingu jest zorganizowanie własnego wydarzenia od A do Z, które będzie miało ciekawą koncepcję i spory rozmach. Tutaj przyda się już nieco większy budżet, ale korzyści wizerunkowe także mogą być bardziej spektakularne. Szukasz pomysłu i organizatora takiego wydarzenia? Chętnie porozmawiamy!
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.