Spotkania networkingowe cieszą się w Polsce umiarkowaną popularnością – i to jest eufemizm. Pisząc bardziej dosadnie, mało kto na nie chodzi, bo funkcjonuje przekonanie, że to tylko strata czasu. Takie myślenie jest spowodowane niezrozumieniem idei networkingu. Zbyt wiele osób przyszło na spotkanie biznesowe sądząc, że uda im się coś na nim sprzedać. Tymczasem wcale nie o to tutaj chodzi. Dobrze zorganizowane spotkanie networkingowe przynosi realne, choć nie zawsze materialne korzyści. Wymieniamy te, które może odnieść zarówno organizator, jak i jego goście.
Z punktu widzenia organizatora ewidentną korzyścią jest wzmacnianie marki w kluczowej grupie klientów. Spotkania networkingowe mają to do siebie, że przyciągają wyłącznie biznes, a więc osoby z pieniędzmi oraz potrzebujące konkretnych rozwiązań usprawniających ich działalności. Dobrze zorganizowany event networkingowy zawsze zwiększa świadomość marki organizatora, a także ugruntowuje jej pozycję w branży czy szerzej – w biznesie.
Nie zapominajmy również o tym, że udział w evencie networkingowym wymaga wcześniejszego zapisania się, czyli udostępnienia swoich danych. Dzięki temu organizator zyskuje bezcenną bazę kontaktów do osób, z którymi chce lub może chcieć nawiązać współpracę. Nawet jeśli w przyszłości nie powtórzy takiego spotkania, zawsze będzie mógł wykorzystać zebrane dane np. w celu wysłania pakietów upominków firmowych czy po prostu przedstawienia oferty współpracy.
Jak już wspomnieliśmy, spotkanie networkingowe nie jest bazarem, na którym każdy przedsiębiorca może do woli sprzedawać swoje produkty i usługi. W założeniu takie eventy mają wspierać lokalną przedsiębiorczość poprzez umożliwienie nawiązania kontaktów, poznania swoich ofert i przekonania się, że tuż obok działa firma, która prawdopodobnie ma rozwiązanie potrzebne innemu przedsiębiorstwu. Nie należy jednak zakładać, że podczas spotkania uda się podpisać kilka umów i jeszcze pobrać zapłatę z góry.
Podstawową korzyścią dla uczestników spotkań networkingowych jest możliwość przedstawienia się lokalnemu biznesowi. Owszem, mamy Internet, ale wciąż to osobisty kontakt z potencjalnym kontrahentem daje największe szanse na nawiązanie współpracy.
Ponadto firmy biorące udział w takich spotkaniach mają niepowtarzalną okazję, by w jednym miejscu i czasie zyskać silny feedback odnośnie do swoich usług i produktów – mogą się szybko zorientować, czy ich pomysł na potencjał biznesowy i wzbudzi zainteresowanie rynku.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.