Idea prowadzenia biznesu wrażliwego społecznie jest nie tylko piękna i godna pochwały, ale także bardzo opłacalna. Wcale nie próbujemy być cyniczni. Wskazujemy jedynie, że istnieje bardzo duże pole do popisu dla firm, które z jednej strony chcą zwiększyć świadomość swojej marki, a z drugiej pomóc potrzebującym. Jednym z najlepszych narzędzi do osiągnięcia takiego efektu jest zorganizowanie eventu biznesowego z charytatywnym akcentem.
Ta kluczowa zasada biznesu idealnie realizuje się właśnie w kontekście wydarzenia, które promuję firmę, a jednocześnie zapewnia wpływy na jakiś cel charytatywny. Obie strony są tutaj wygrane. Firma właściwie nic nie traci, ponieważ spokojnie można znaleźć organizacje pomocowe, które ideologicznie i wizerunkowo pasują do biznesu przedsiębiorcy.
Co zyskuje firma? Przede wszystkim ociepla swój wizerunek. Staje się przedsiębiorstwem wrażliwym społecznie, gotowym do dzielenia się owocami sukcesu z potrzebującymi. Jeśli zdecyduje się na współpracę ze znaną marką charytatywną (np. Szlachetna Paczka czy WOŚP), to otrzymuje od niej gigantyczne i bezcenne wsparcie promocyjne. To klasyczny przykład marketingu krzyżowego.
Nie da się ukryć, że w ramach niektórych wydarzeń biznesowych nie mieszczą się już elementy charytatywne, a przynajmniej nie wszystkie. Zbieranie środków na pomoc samotnym matkom podczas ekskluzywnego pokazu mody, gdzie blichtr miesza się z próżnością, może doprowadzić do ryzykownego dysonansu wśród uczestników. W takiej sytuacji lepiej jest zrezygnować ze zbierania pieniędzy, a jedynie poinformować zgromadzonych, że firma postanowiła wesprzeć konkretną sumą jakąś organizację charytatywną.
Bardzo ważne jest też, aby organizacja eventu biznesowego z myślą o pomaganiu była wynikiem potrzeby serca. Nieszczere intencje przedsiębiorcy szybko wyjdą na jaw, a efekty są trudne do przewidzenia. W dobie mediów społecznościowych zszarganie opinii i przyklejenie łatki „biznesowej hieny” jest kwestią wrzucenia postu na Facebooka. Dlatego jeśli nie masz przekonania do pomagania, nie rób niczego na siłę.
Najskuteczniejsze akcje charytatywne, jak chociażby finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, mają wspólny mianownik: zebrane środki są przeznaczane na konkretny cel. Wszyscy możemy więc zobaczyć efekty pomocy: respiratory w szpitalach, dziecko walczące o odzyskanie sprawności podczas turnusu rehabilitacyjnego, uśmiech malucha, który dzięki aparatowi słuchowemu po raz pierwszy usłyszał mamę.
Chcąc połączyć event z działaniem charytatywnym znajdź więc cel, który będzie można łatwo przedstawić uczestnikom. Jeśli ma to być zbiórka na dom dziecka, zapytaj w placówce, czy będzie możliwość uczestnictwa dzieci w wydarzeniu. Maluchy mogłyby np. przygotować występ artystyczny dla Twoich klientów. Będzie wzruszająco, a portfele od razu się otworzą.
Na koniec powtórzymy jeszcze kluczową kwestię: pomaganie musi wynikać z rzeczywistej potrzeby. Nie kieruj się cynizmem, nie kalkuluj korzyści. Te mają być efektem dodatkowym, a nie celem samym w sobie.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.