Data wpisu: 18.09.2019

Event marketing DZIAŁA. Ale właściwie dlaczego?

Event marketing to coraz chętniej wykorzystywana strategia promocji marki. Jej założenie jest bardzo proste: angażujemy osoby z grupy docelowej w działania ściśle powiązane z konkretną marką. Robimy w sposób atrakcyjny, dzięki czemu udaje się pokonać globalną niechęć do przekazu marketingowego. Event marketing nie jest zarezerwowany tylko dla największych firm. Na różnych poziomach mogą z niego korzystać także drobniejsi przedsiębiorcy. Dlaczego warto? Oto najważniejsze źródła skuteczności tej strategii promocji marki.

Możliwość precyzyjnego wskazania grupy docelowej

Dotyczy to zwłaszcza organizacji eventów zamkniętych, czyli np. imprez branżowych. W takiej sytuacji organizator ma 100% wpływ na to, kogo zaprosi na wydarzenie. Może więc zawęzić grono uczestników tylko do osób, z którymi chce nawiązać relacje biznesowe i zrobić na nich znakomite wrażenie. Pod tym względem event marketing należy do najbardziej sprecyzowanych strategii promocji marki.

Zaangażowanie emocjonalne

Udział w evencie firmowym, zwłaszcza perfekcyjnie zorganizowanym, zawsze wywołuje u uczestnika pozytywne emocje i każe mu zapamiętać markę oraz ciepło o niej myśleć. W ten sposób można stopniowo budować ścisłe relacje z przedstawicielami grupy docelowej, zaprosić ich do świata marki i dokładnie zaprezentować jej wartości.

Event marketing to szeroko zakrojona kampania wizerunkowa, w której centrum jest klient. Każdy, kto otrzyma zaproszenie na wydarzenie organizowane przez markę lub na jej rzecz, czuje się wyróżniony, a to musi mieć wpływ na jego późniejsze decyzje konsumenckie czy biznesowe.

Pokazanie marki „od środka”

Event marketing ma tę przewagę nad chociażby zwykłą reklamą, że w tej strategii chodzi o podmiotowe, a nie przedmiotowe traktowanie klienta. Ponieważ staje się on uczestnikiem wydarzenia, może odnieść wrażenie, że jest blisko związany z marką. Ma również unikalną możliwość osobistego poznania jej przedstawicieli, co jest wykluczone w przypadku klasycznych kampanii reklamowych.

Sposób na efektywną komunikację z mediami

Dobrze zorganizowany event firmowy może zainteresować zarówno lokalne, jak i ogólnopolskie media. Wystarczy tylko sięgnąć po kilka sprawdzonych rozwiązań – chociażby zaprosić na wydarzenie jakieś powszechnie znane osobistości czy zbudować event wokół jakiegoś ważnego problemu społecznego. Przykucie uwagi mediów gwarantuje jeszcze lepsze wypromowanie marki – w dodatku praktycznie bez ponoszenia dodatkowych kosztów.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry