Data wpisu: 24.05.2016

Polskie firmy potwierdzają – gadżety reklamowe są skuteczne!

Polska Izba Artykułów Promocyjnych regularnie przeprowadza badania ankietowe w gronie polskich firm z przeróżnych branż. Sprawdza w nich, czy zdaniem przedsiębiorców gadżety reklamowe faktycznie przynoszą efekty promocyjne i wizerunkowe. Skuteczność gadżetów potwierdza blisko 90% firm. Czy prawie wszyscy mogą się mylić?

Mała rzecz, a daje efekty

Przedsiębiorcy dostrzegają pozytywne efekty promowania się przy pomocy gadżetów. Wbrew pozorom nie tylko wizerunkowe. Faktem jest bowiem, że spora grupa klientów wraca do firmy, jeśli tylko wcześniej dostali od niej jakiś upominek. Świetnie działa to np. w branży materiałów budowlanych. Klient przychodzi do hurtowni po bloczki betonowe, a wychodzi nie tylko z zamówieniem, ale też efektownym bezrękawnikiem czy czapeczką. Drobiazg, a cieszy.

Na bardzo konkurencyjnych rynku, gdzie coraz trudniej jest rywalizować ceną, a jakość usług zaczyna się wyrównywać, firmy zwyczajnie muszą szukać innych sposobów przyciągnięcia uwagi klientów. Takim sposobem mogą być właśnie gadżety reklamowe – tanie, efektowne, bardzo pożądane przez klientów.

Warto wiedzieć

Od kilku już lat obserwujemy wzrost wydatków na promocję przy pomocy gadżetów w kluczowych sektorach polskiej przedsiębiorczości.

Co decyduje o wyborze konkretnych gadżetów?

Choć polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z efektywności kampanii promocyjnej przy użyciu gadżetów, to niestety nadal przy ich wyborze kierują się przede wszystkim ceną. Szkoda, bo przecież jasne jest, że tanie gadżety nie będą nigdy prezentować wysokiej jakości, a to jej najbardziej oczekują ich odbiorcy, czyli klienci końcowi.

Drugim kryterium wyboru gadżetów jest ich jakość (brawo), wygląd oraz termin, w jakim mogą zostać dostarczone. Dlatego też polskie firmy coraz częściej korzystają z kompleksowej obsługi ze strony agencji reklamowych, które zapewniają zarówno projekt, jak i wykonawstwo oraz nierzadko także stworzenie koncepcji wykorzystania gadżetów w kampanii wizerunkowej.

Jakie gadżety najchętniej wybierają polskie firmy?

Nie ma tutaj żadnego zaskoczenia. Od wielu lat najchętniej zamawianymi przez rodzime firmy gadżetami są wszelkie artykuły biurowe: długopisy, notesy, podkładki etc. Niezmiennie dużą popularnością cieszą się również artykuły ceramiczne, przede wszystkim kubki.

Rośnie zainteresowanie galanterią i tekstyliami oraz wszelkimi opakowaniami – te są absolutnym hitem w okresach przedświątecznych. Bardzo modne od lat są również wszelkie gadżety elektroniczne: pendrivy, powerbanki, ładowarki bezprzewodowe, budziki elektroniczne.

Ciekawostka

Nieśmiertelne okazują się także słodycze, wśród których najbardziej popularne są krówki.

Gadżety reklamowe mimo upływu lat i narodzin wielu innych metod promowania firmy, nadal są więc podstawowym wyborem polskich przedsiębiorców w walce o poprawę wizerunku i o przychylność klientów. To się z pewnością długo nie zmieni.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry