Mimo olbrzymiej marketingowej roli Internetu nadal wiele firm sięga po klasyczne, skuteczne formy promowania się wśród potencjalnych klientów. Jeśli w Twojej głowie także narodziło się hasło: „wyjdźmy do ludzi!”, to pamiętaj, aby taką kampanię zewnętrzną odpowiednio zaplanować. Samo wyjście bowiem nie wystarczy.
Ludzie z reguły nie mają czasu, aby choć na chwilę zatrzymać się i porozmawiać z handlowcem czy hostessą. Chyba, że coś ich do tego skusi. W tej roli najlepiej sprawdzają się atrakcyjne gadżety reklamowe. Musisz je jednak właściwie wykorzystać. Jak? Oto nasze 4 porady.
- Gadżet wręczaj zawsze, bez względu na decyzję klienta – to podstawowa zasada, której muszą się trzymać wszystkie firmy. Jeśli już wychodzisz na zewnątrz ze swoją ofertą i zamierzasz przy okazji wręczać swoim potencjalnym klientom gadżety, to rób to konsekwentnie, nie wybiórczo. Bardzo złym pomysłem jest bowiem uzależnianie otrzymania gadżetu od wykonania jakiejś angażującej akcji. Jeśli więc np. celem promocji jest zachęcenie ludzi do zakupu jakiegoś produktu, to nie odmawiaj wręczenia gadżetu tym, którzy się na zakup nie zdecydują. Szczególnie, gdy gadżet jest przeznaczony dla dziecka spacerującego z rodzicami! Nawet jeśli rozmowa nie zakończy się sprzedażą, to taki gadżet może przecież pracować na rozpoznawalność Twojej marki w przyszłości – nie bagatelizuj żadnego klienta.
- Dobierz gadżet do grupy docelowej – wiesz, do kogo adresowana jest Twoja promocja zewnętrzna, dlatego musisz też wiedzieć, jaki gadżet może grupę Twoich idealnych klientów zainteresować. Jeśli są to ludzie w wieku 30-40 lat, to świetnym zabiegiem może być wręczanie im maskotek dla dzieci. To zawsze wygląda dobrze i zwiększa sympatię do marki. Jeśli natomiast celujesz w kobiety w starszym wieku, to pomyśl – czy naprawdę skusi je pendrive?
- Bądź kreatywny – gadżety reklamowe mogą mieć setki postaci, dlatego warto postawić na takie, które będą Cię naprawdę wyróżniać. Sprawdź, czy w dniu promocji nie ma np. jakiegoś święta i zleć przygotowanie gadżetów w tym kontekście. Jeśli właśnie odbyła się premiera nowego Bonda, to z pewnością dużym zainteresowaniem będą się cieszyć gadżety kojarzące się z tym filmem. Kreatywność jest podstawą skutecznej reklamy.
- Nie rób nic na pół gwizdka – skoro już zdecydowałeś się na przeprowadzenie zewnętrznej akcji promocyjnej, to zainwestuj w nią takie środki, aby była ona ciekawa, profesjonalna i dobrze odbierana przez potencjalnych klientów. Myślisz, że kogokolwiek zainteresują najtańsze długopisy czy notesy? To bez sensu. Lepiej rozdać mniej gadżetów, ale dobrej jakości i wartościowych dla odbiorców.
Gadżety reklamowe znakomicie wspierają wszelkie akcje promocyjne i bez wątpienia powinny towarzyszyć takim wydarzeniom, jak wyjście do klientów. Ważne jest jednak, aby dobrze to wszystko przemyśleć i nie inwestować w coś, co nie przyniesie firmie żadnego pożytku lub – to najczarniejszy scenariusz – stanie się jej antyreklamą.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski