Gdybyśmy zrobili ankietę wśród polskich przedsiębiorców i zapytali ich o wymienienie kilku podstawowych gadżetów reklamowych, to z pewnością pendrivy znalazłyby się w czubie tabeli wskazań. Te drobne urządzenia należą do takiej gadżetowej klasyki. Wszyscy je lubią, są dość tanie w produkcji (szczególnie przy dużych zamówieniach), ładnie prezentują elementy identyfikacyjne firmy, można na nie wgrać np. materiały prasowe, nie zajmują dużo miejsca. Same zalety.
Jednak zalew tych urządzeń spowodował, że klienci przestali się już cieszyć na widok byle czego. Oczekują jakości. Tylko porządnie wykonany pendrive ma szansę na stałe zagościć w biurze kontrahenta. Na co zwrócić uwagę zlecając produkcję urządzenia? Poznaj 5 najważniejszych zasad.
- Pojemność – choć pendrive o pojemności 2GB będzie znacznie tańszy niż ten oferujący 16GB pamięci, to naprawdę nie ma sensu na tym oszczędzać. Każdy, bez wyjątku, po otrzymaniu banku pamięci sprawdza jego pojemność. Klienci przyzwyczaili się już do urządzeń 16GB, a nawet 32GB, dlatego pendrive 2GB nikogo nie zainteresuje.
- Prędkość zapisu/odczytu – większość tanich urządzeń działa w standardzie USB 2.0, który powoli staje się przeżytkiem. Jeśli chcesz zaimponować klientom i zwiększyć atrakcyjność gadżetu, wybierz pendrive USB 3.0 – jest znacznie szybszy, co klienci z pewnością docenią.
- Obudowa – tandetny, plastikowy pendrive nie tylko sprawia bardzo złe wrażenie wizualne, ale jest także kompletnie bezużyteczny. Trudno przecież oczekiwać, aby obdarowany klient chciał przechowywać jakieś dane na urządzeniu, które rozpada się w rękach. Solidna, efektowna obudowa to podstawa. Najlepiej, aby była metalowa, ale może być też wykonana z plastiku dobrej jakości.
- Nadruk – pendrive reklamowy ma promować firmę, dlatego oczywistym jest, że musi zostać okraszony logo i innymi danymi jednoznacznie identyfikującymi markę. Choć wielu przedsiębiorców kusi, aby wykorzystać całą powierzchnię zadruku, to nie warto tego robić. Dlaczego? Ponieważ wówczas pendrive będzie wyglądać nieestetycznie i zbyt agresywnie. W praktyce wystarczy umieścić logo i ewentualnie adres strony internetowej.
- Zawartość – wręczanie pustego urządzenia nie jest oczywiście wielkim błędem, ale w przypadku gadżetów zawsze warto zadbać o to, aby były one osadzone w jakimś kontekście. Pendrive może więc być znakomitym i efektownym nośnikiem np. materiałów z konferencji, szkolenia czy targów. Bardzo dobrym pomysłem będzie nagranie na urządzenie filmu promocyjnego. Dzięki temu klient po uruchomieniu pendrive'a szybko przypomni sobie, kto i w jakich okolicznościach mu go wręczył.
Pendrivy są relatywnie tanie, dlatego każda firma może sobie pozwolić na zainwestowanie w urządzenia odpowiedniej jakości. W końcu chodzi o to, aby gadżet był skutecznym narzędziem promocji.
Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski