Jeśli czytacie ten tekst z kubkiem kawy postawionym obok komputera, to sprawdźcie, czy nie znajduje się na nim jakieś logo. Jest? Nic dziwnego – ceramika reklamowa robi furorę już od wielu lat i wcale nie ma zamiaru przestać. W naszym otoczeniu dosłownie roi się od tego typu gadżetów. Wiecie dlaczego? Ponieważ lubimy je dostawać. Jest to coś przydatnego, a to bardzo ważna cecha skutecznych gadżetów. W tym wpisie pokażemy Wam, jak można wykorzystać ceramikę reklamową do promocji firmy.
Ceramika reklamowa to nie tylko kubki do kawy czy herbaty. W gronie tych gadżetów znajdziemy masę przedmiotów, które mogą być świetnym pomysłem na upominek dla klientów, również tych z wysokiej półki.
Generalnie ceramikę reklamową dzielimy na tę użytkową i typowo ozdobną. W pierwszej grupie znajdują się m.in.:
Każdy z tych gadżetów został pomyślany w taki sposób, aby nasz potencjalny klient chętnie z niego korzystał i to się z reguły udaje. Dużo trudniej jest natomiast z ceramiką ozdobną – tutaj w grę wchodzi bowiem przełamanie oporu klienta przed obnoszeniem się z przedmiotami, które dostał za darmo. Na tej liście są np. wszelkie tzw. fajanse czy ozdobne talerze do postawienia na kredensie.
W przypadku ceramiki ozdobnej musimy bardzo uważać na to, w jaki sposób „przemycimy” elementy identyfikacji wizualnej firmy. Nie można przecież pokryć całego elementu logiem i hasłami, bo nikt nie będzie chciał go później postawić w swoim domu czy biurze. Liczy się więc kreatywność. Czasami można całkowicie zrezygnować z logo, ale tylko wówczas, gdy wygląd ceramicznego gadżetu sam w sobie bardzo klarownie kojarzy się z naszą firmą.
Ceramika reklamowa należy do grona najskuteczniejszych gadżetów promocyjnych. Dlaczego? Ponieważ towarzyszy naszym klientom praktycznie przez cały czas, w dodatku w sytuacjach mniej zobowiązujących, podczas relaksu (np. picia kawy czy jedzenia śniadania z rodziną). Automatycznie więc stajemy się uczestnikami życia naszych klientów, jesteśmy blisko ich codziennych spraw i nie pozwalamy im o sobie zapomnieć.
W grę wchodzi też kluczowe pojęcie: wdzięczność. Fajny kubek czy zestaw talerzy jest czymś, co przyda się praktycznie każdemu. Może dzięki temu, że wręczyliśmy taki upominek klientowi, nie będzie on musiał kupować ceramiki we własnym zakresie? Wówczas na pewno się z takiego gadżetu ucieszy i pozytywnie odbierze nasz gest, co przełoży się na również pozytywny odbiór marki, której logo na gadżecie widnieje.
W przypadku ceramiki reklamowej nie wolno jednak iść na jakościowe kompromisy. Musimy zadbać o odpowiedniej klasy nadruk i oczywiście trwałość samego elementu. Pomyślcie, jaki przekaz otrzyma klient, którego kubek pęknie natychmiast po pierwszym zalaniu wrzątkiem? Dowie się, że nasza firma jest niesolidna i nie zadbała o jego bezpieczeństwo. Warto na to zwrócić uwagę.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.