Każdy gadżet reklamowy powinien zostać wzbogacony elementem graficznym jasno komunikującym markę. Wbrew pozorom nie musi to być całe logo, a wręcz w niektórych sytuacjach jego obecność nie jest wskazana. Właśnie dlatego produkcję gadżetów, włącznie z ich projektem, należy powierzyć specjalistom, którzy mają wiedzę na temat obowiązujących tu zasad. Przybliżmy Wam 3 z nich – jasno obrazują one, jak umieścić logo na gadżecie reklamowym i czym się należy kierować. Zapraszamy.
Wiecie, co jest najsłabszą stroną gadżetów reklamowych? To, że wiele osób nie chce z nich korzystać na co dzień, ponieważ zbyt mocno eksponują one autora promocji. Chodzi o to, że gdy kupimy sobie fajny kalendarz ścienny, to nie mamy problemu z jego zawieszeniem na ścianie, nawet w dobrze widocznym dla innych miejscu. Kalendarz, na którym daty są tylko dodatkiem do zdjęć i grafik komercyjnych, wolimy natomiast schować w szafie.
Dlatego planując produkcję gadżetów reklamowych trzeba dokładnie przemyśleć, jaka ma być ich przyszłość, gdy już trafią do naszych klientów. Jeśli zależy nam, aby ich używali, a przez to reklamowali naszą firmę, uważajmy ze zbyt hojnymi nadrukami z logo firmy.
Wyobraźcie sobie świetną jakościową kurtkę. Fajna rzecz, ale czy nasz klient będzie ją nosił, jeśli na rękawach, na piersi i jeszcze na plecach umieścimy hasła reklamowe wraz z ogromnym logo? Niekoniecznie, a zatem gadżet nie do końca spełni swoją rolę.
Logo jest oczywiście podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Pytanie tylko, czy koniecznie musimy je umieszczać na wszystkich gadżetach? Zastanówmy się. Zlecamy produkcję skórzanych teczek dla naszych kontrahentów, którzy już znają naszą firmę. Nie musimy im przypominać, kim jesteśmy, grawerując na niej wielkie logo. To zupełnie niepotrzebne, a w dodatku mało estetyczne. Wówczas wystarczy tylko choćby drobny znak kojarzący się z naszą firmą – może to być znajdujący się w logo sygnet.
Z kolei całe logo, najlepiej okraszone jeszcze hasłem firmy, zawsze umieszczamy na gadżetach przeznaczonych do promocji wśród nowych klientów. Wówczas łatwiej będzie im zapamiętać, kto podarował taki prezent, a zatem zacznie się budowa rozpoznawalności.
Są gadżety, które masowo trafiają „na promocję”, są też takie, które mają za zadanie budowanie profesjonalnego wizerunku firmy w oczach szukających go klientów i kontrahentów. Jeśli naszą kampanię kierujemy właśnie do nich, musimy zlecić produkcję gadżetów idealnie się w ten schemat wpisujących.
Być może kojarzycie sieć hoteli Hayatt. To ekskluzywna marka przeznaczona dla wymagających klientów. Jej gadżety są bardzo specyficzne. Zawsze znajduje się na nich logo firmy (lub związany, kojarzony z nią znak), ale w wersji mikro. W zasadzie logo jest ledwie dostrzegalne, co jest celowym zabiegiem. Chodzi o to, aby klient zakładający np. koszulkę miał poczucie, że jest to ubranie wysokiej jakości i nie miał problemu z jej noszeniem w miejscach publicznych. W ten sposób osiągane są dwa cele: budowanie rozpoznawalności marki i utrwalanie jej prestiżowego wizerunku.
Jak widzicie kwestia umieszczenia logo na gadżecie reklamowym powinna podlegać planowaniu. W biznesie nie ma miejsca na przypadek.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.