Data wpisu: 04.04.2017

Grawerowanie, czyli ekskluzywna forma znakowania gadżetów

Warunkiem tego, aby gadżet móc nazwać reklamowym jest jego oznakowanie. Najczęściej robi się to poprzez umieszczenia na drobiazgu nazwy i logo marki, czasami jeszcze innych elementów identyfikacji. W każdym razie – gadżet oznakować trzeba. Istnieją różne techniki znakowania gadżetów, wśród których najbardziej ekskluzywną jest grawerowanie. Przeczytaj, na czym to polega i kiedy się je stosuje.

Trwałość przede wszystkim

Największą zaletą grawerowania jako techniki znakowania gadżetów jest właśnie trwałość, co w przypadku relacji biznesowych i marketingu ma ogromne znaczenie. Przedsiębiorca zamawiający grawerowane gadżety może mieć pewność, że informacje o jego firmie będą widoczne tak długo, jak długo klient będzie użytkować gadżet. Jest to istotna różnica w porównaniu do chociażby klasycznego nadruku.

Grawerowany napis nie ulega zniszczeniu, zamazaniu, nie może zostać zdrapany – jest to szczególnie ważne w przypadku gadżetów, które z założenia mają być bardzo intensywnie użytkowane, czyli np. długopisów czy pendriveów.

Warto wiedzieć

Grawerowanie bywa także nazywane rytowaniem.

Ta technika polega na wyżłobieniu napisu lub znaku w konkretnym materiale. Najczęściej wykorzystuje się ją w przypadku gadżetów wykonanych z drewna, metalu oraz skóry. Znacznie rzadziej przedsiębiorcy decydują się na grawerowanie gadżetów z plastiku, przede wszystkim z uwagi na koszty.

Grawerowanie wykonuje się przy pomocy specjalnych laserów, które odtwarzają przygotowany wcześniej wzór. Maszyny pracują bardzo szybko, dlatego na tę technikę mogą się zdecydować również osoby, którym zależy na krótkim czasie realizacji zlecenia.

Kiedy warto zdecydować się na grawerowanie?

Odpowiedź jest oczywista: eleganckie i trwałe znakowanie gadżetów reklamowych stosujemy wtedy, gdy zależy nam, aby sam gadżet prezentował się znakomicie. Najczęściej jest on przeznaczony dla specjalnych klientów czy kontrahentów, którzy muszą poczuć się wyróżnieni.

Przedsiębiorcy w zdecydowanej większości przypadków wybierają grawerowanie gadżetów ekskluzywnych: galanterii, zestawów winiarskich, eleganckich zestawów piśmienniczych czy gadżetów elektronicznych. Wówczas taka technika znakowania idealnie licuje z jakością samego gadżetu. Grawerowanie najtańszych plastikowych długopisów byłoby jednak nieco komiczne.

Pamiętaj!

Powierzchnia gadżetu, który ma zostać oznakowany metodą grawerowania, powinna być możliwie idealnie płaska.

Jeśli więc zamierzasz zlecić produkcję ekskluzywnych gadżetów reklamowych dla naprawdę ważnych klientów, zadbaj o jak najlepsze i najtrwalsze oznakowanie przedmiotów. Grawerowanie będzie idealnym rozwiązaniem.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry