Kalendarze to bardzo specyficzne gadżety reklamowe. Nie ze względu na swoją oryginalność, ale na ściśle określony czas, w jakim można je wręczać klientom. Są to gadżety o niebezpiecznie krótkim terminie przydatności. Podarowanie kalendarza w lutym jest biznesowym faux-pax. Tak naprawdę masz do dyspozycji tylko grudzień i jeszcze kawałek stycznia. Pytanie brzmi: jaki rodzaj kalendarzy warto podarować klientom? Nasz wpis pomoże Ci podjąć decyzję.
Tutaj do wyboru masz trzy rozwiązania:
W tej kategorii najpopularniejszym rozwiązaniem jest kalendarz piramidkowy, który zajmuje niewiele miejsca, jest bardzo estetyczny i praktyczny w codziennym użytkowaniu. Klienci bardzo lubią te kalendarze – obserwujemy nawet większą sympatię do modeli biurkowych niż do ściennych. Pewnie wynika to z faktu, że taki kalendarz można ustawić w dowolnym miejscu i zawsze je później zmienić, bez robienia dziur w ścianie.
Rada
Najbardziej eleganckie są kalendarze piramidkowe w wersji z kartkami zamocowanymi do spirali lub doklejanymi. Dostępne są również modele z miesiącami nadrukowanymi na plecki, ale bywają one mało czytelne i nie prezentują się tak efektownie.
Dość ciekawą, a często pomijaną propozycją, jest biuwar, czyli kalendarz łączący w sobie zalety brulionu. Kładzie się go na biurku – może wówczas służyć za podstawkę pod klawiaturę czy myszkę, notatnik, brudnopis, a nawet gadżet relaksacyjny (nic tak nie uwalnia stresu, jak bazgranie długopisem po kartce).
Zaletą biuwara jest także to, że oferuje on spore możliwości w zakresie umieszczenia na nim elementów reklamujących przedsiębiorstwo. Jest to gadżet praktyczny, efektowny, a dla wielu firm będzie też dość zaskakujący – warto wziąć go pod uwagę!
Nazywany też organizerem czy kalendarzem biznesowym. To wciąż bardzo popularny gadżet, który robi pozytywne wrażenie na obdarowanym kliencie. Ma również bardziej personalny charakter, ponieważ służy wyłącznie jednej osobie. Jego mocne strony to elegancki wygląd i praktyczność. Nie bez znaczenia jest także to, że klient niemal na pewno będzie stale korzystać z tego gadżetu, co działa na korzyść promowanej marki.
Na marginesie wspomnijmy jeszcze o kalendarzach listkowych, które świetnie sprawdzają się podczas targów i imprez dla klientów.
Wybór konkretnej formy kalendarza uzależnij od tego, komu zamierzasz wręczyć gadżet. Jeśli odbiorcą jest firma (a nie np. jej właściciel), to postaw na kalendarze ścienne. W przypadku osobistego kontaktu z klientem, lepszym wyborem będzie kalendarz książkowy lub biurkowy.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.