Data wpisu: 20.05.2019

Nie udało Ci się rozdać wszystkich gadżetów reklamowych podczas eventu? O czym to świadczy?

Przedsiębiorca, który tuż przed planowanym eventem biznesowym (np. targami, konferencją, akcją zewnętrzną etc.) zamawia dużą liczbę gadżetów reklamowych, oczekuje jednego: chce, aby wszystkie upominki lub przynajmniej ich znaczna większość trafiły w ręce osób, które mogą stać się klientami jego firmy. Niby proste, ale życie pokazuje, że nie do końca. Często zdarza się, że po evencie właściciel wraca do biura obładowany całymi kartonami nierozdanych gadżetów. To sugestywny sygnał, że coś poszło nie tak. Ale właściwie co?

Źle dobrane gadżety

Jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna „porażki”. Być może zamówione i rozdawane gadżety nie trafiły w oczekiwania osób odwiedzających teren imprezy. Jeśli były to np. targi budowlane, to znacznie lepszym wyborem niż pendrive czy kalendarz byłyby ołówki, notesy czy miary.

Zamawiając gadżety zawsze w pierwszej kolejności skupiamy się na grupie docelowej. Warto zadać sobie kilka prostych pytań:

  • Czy mój klient w ogóle czegoś takiego potrzebuje?
  • Czy na imprezie nie będzie więcej firm, które rozdają dokładnie takie same gadżety?
  • Czy zamówione gadżety będą dostatecznym magnesem na klientów?

Wtórność

Ogromna liczba nierozdanych gadżetów zawsze świadczy o tym, że nie były one dostatecznie atrakcyjne. Wyobraź sobie, że wchodzisz do wielkiego sklepu i możesz sobie wziąć z półki 3-4 dowolne przedmioty. To oczywiste, że wybierzesz te, które jako pierwsze wpadną Ci w oko i najlepiej odpowiedzą na Twoje aktualne potrzeby.

Na eventach firmowych wygląda to dokładnie tak samo. Odwiedzające je osoby krążą między stoiskami różnych firm i przy piątym czy dziesiątym przestają już zwracać uwagę na gadżety, które niczym się nie wyróżniają. Dlatego zamawiając takie produkty mocny akcent postaw na efektowny projekt graficzny. Możesz również pokusić się o zaproponowanie klientom czegoś, czego z dużym prawdopodobieństwem nie będzie mieć konkurencja.

Słaba jakość

Nie wierz w to, że klienci biorą wszystko, co tylko zaoferują im reklamujące się firmy. Współcześni konsumenci są znacznie bardziej wymagający i już nie akceptują bylejakości. Potrafią kalkulować, który gadżet im się przyda i czy jego estetyka jest dla nich akceptowalna.

Jeśli więc na Twoim stoisku firmowym rozdawane są najtańsze długopisy reklamowe, podczas gdy konkurencja wręcza zwiedzającym długopisy metalowe, to nic dziwnego, że klienci nie wykazują zainteresowania Twoją ofertą. Pamiętaj, że czasami lepiej jest zamówić mniej gadżetów, ale dobrej jakości, niż inwestować w ogromną liczbę upominków, z którymi później nie bardzo wiadomo, co zrobić.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry