W świecie reklamy obowiązuje stara zasada, która głosi, że klienci kupują wtedy, gdy mają poczucie, że produkt lub usługa jest adresowany specjalnie do nich. Każdy z nas lubi się przecież czuć wyjątkowo. Dlatego trendem reklamowym jest skracanie dystansu między firmą a klientem i retoryka przekonująca konsumenta, że produkt został skrojony dokładnie na jego miarę (choć to przecież nieprawda).
Warto to wykorzystać również w przypadku gadżetów reklamowych. Te wyjątkowo skuteczne muszą być świetnie dopasowane do oczekiwań odbiorcy i dać mu złudzenie, że jest dla nas kimś wyjątkowym.
To truizm, ale absolutna prawda: najlepsze gadżety reklamowe to takie, które nasi klienci chętnie przyjmują i rzeczywiście się z nich cieszą. Jak to jednak zmierzyć? Bardzo prosto. Obowiązuje ta sama zasada, która kieruje tworzeniem produktu pod kątem oczekiwań grupy docelowej. To, co dajemy, musi być dla kogoś atrakcyjne.
Dlatego właśnie tak ważne jest, aby zamawiane przez firmę gadżety reklamowe miały możliwie indywidualny charakter. Chodzi o to, aby klient miał wrażenie, że gadżet został stworzony właśnie dla niego. Będzie to wówczas świadczyć, że firma naprawdę o nim myślała i chciała sprawić mu przyjemność.
Oczywiście trudno jest zastosować tę zasadę w ujęciu wszystkich gadżetów, jakich produkcję zleca firma. Niektóre z nich mają przecież z założenia być rozdawane masowo i muszą być wówczas powtarzalne. Dlatego dobrym pomysłem będzie przygotowanie sobie listy najbardziej wartościowych dla nas klientów i zamówienie gadżetów najwyższej jakości, które będą sprawiać wrażenie unikatowych.
W przypadku tej grupy klientów zwykle firma dobrze wie, co oni lubią, czym się interesują, jakie mają nawyki i jak najlepiej do nich trafić. Odbywamy z nimi spotkania biznesowe, podczas których tworzy się obraz klienta jako człowieka, a nie konsumenta.
Wówczas, przy specjalnej okazji (urodziny firmy, święta, ważne wydarzenia branżowe), można zainwestować w produkcję znakomitych gadżetów reklamowych dedykowanych wąskiej grupie klientów. Mogą to być:
Warto zwrócić uwagę, że każdy z tych gadżetów jest dość uniwersalny i może być wręczony wielu klientom. Jednak tylko pod warunkiem, że rzeczywiście stworzyliśmy sobie listę tych najważniejszych i do nich dobieramy klasę gadżetu. Wówczas nie ryzykujemy wysokiego kosztu produkcji pojedynczego upominku i możemy zamówić ich więcej.
W przypadku takich gadżetów oczywiście nie ma mowy o nachalnym ozdabianiu ich elementami identyfikacji wizualnej firmy. Warto od razu zlecić projekt wysmakowanego umieszczenia logo – to w zupełności wystarczy, bo nie chodzi nam przecież o ostrą promocję wizerunku, ale wyłącznie o jego wzmocnienie.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.