Kubki reklamowe – przeżytek? Niekoniecznie. Z wyników przeróżnych ankiet marketingowych wynika, że nadal są to jedne z najbardziej pożądanych gadżetów reklamowych. Klienci je kochają, bo są praktyczne, zwykle dość ładne i trwałe. Warto to wykorzystać.
Gdy zajrzysz do swojej szafki kuchennej na pewno znajdziesz w niej przynajmniej kilka kubków reklamowych wręczonych Ci przy różnych okazjach przez inne firmy. Zawsze widnieje na nich logo marki, czasami jest slogan reklamowy czy fantazyjna grafika. Przyzwyczaiłeś się już do nich i ani myślisz się ich pozbywać. To tajemnica skuteczności tego typu gadżetów.
Kubki reklamowe, choć mogą wydawać się mało kreatywnym narzędziem promocji, powinny być podstawowym gadżetem zamawianym przez firmy planujące uruchomienie kampanii w oparciu o prezenty dla klientów. Długopis, smycz, nawet pendrive szybko wylądują w koszu lub na dnie szuflady. Z kubkiem tak łatwo nie pójdzie.
Przede wszystkim dlatego, że każdy z nas potrafi znaleźć dla niego zastosowanie, również poza swoim biurem. Kubek kojarzy nam się pozytywnie, z miłymi chwilami przy śniadaniu czy rytuałem picia mocnej kawy w środku dnia. Wygląda też solidnie, co dodatkowo utrudnia nam podjęcie decyzji o jego wyrzuceniu (kiedy ostatnio sam wyrzuciłeś jakiś kubek? Właśnie).
Kubek reklamowy jest o tyle wdzięcznym gadżetem, że klient może go wykorzystać na wiele sposobów. Nierzadko przecież widujemy w biurach sytuacje, gdy kubek służy po prostu za pojemnik na długopisy i inne przybory pisarskie. Łatwo też sobie wyobrazić bardziej kreatywne zastosowanie: doniczka, podstawka czy błyskawiczny cyrkiel do odrysowania idealnego okręgu.
Oczywiście podstawą jest jednak picie z kubka gorącej kawy, herbaty, nawet wody czy soków. W takich chwilach Twój klient najczęściej się relaksuje, co pozwala mu zatrzymać wzrok na tym, co zostało nadrukowane na kubku. Jeśli zobaczy tam logo Twojej firmy, dużo łatwiej je zapamięta. Idealnie sprawdza się więc tu idea skuteczności gadżetów reklamowych – ich stałego towarzyszenia klientom w różnych sytuacjach.
Kubek reklamowy oczywiście musi być wykonany z dobrej klasy ceramiki, która nie pęknie pod wpływem pierwszego uderzenia czy zalania wrzątkiem. To bardzo ważne! Kluczowe jest także użycie odpowiedniej jakości nadruku. Zależy Ci przecież na tym, aby klient korzystał z kubka jak najdłużej i jak najczęściej. Dlatego nigdy nie oszczędzaj na nadruku. To się zwyczajnie nie opłaca.
W jakich sytuacjach można wręczać klientom kubki reklamowe? Najlepiej podczas spotkań w Twoim biurze. Przekazując klientowi tak drobny upominek pomożesz mu w podjęciu decyzji o nawiązaniu z Tobą współpracy. Kubki warto też rozdawać podczas targów czy innych imprez branżowych, ale wówczas pamiętaj, aby zapakować je w kartonowe pudełka. Będą prezentować się bardziej elegancko.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.