Data wpisu: 10.05.2016

Gadżet reklamowy jako wsparcie sprzedaży – co można dzięki niemu osiągnąć?

Po co firmy produkują własne gadżety reklamowe? Powody są dwa: wsparcie sprzedaży produktu/produktów oraz wsparcie budowania wizerunku. Ten drugi efekt jest trudny do osiągnięcia i wymaga długofalowych działań, nie tylko przy użyciu gadżetów. Dobry prezent dużo szybciej natomiast wpłynie na decyzję zakupową ostatecznego klienta. Ta funkcja gadżetu świetnie sprawdza się w codziennych działaniach marketingowych.

Gadżet reklamowy jako wsparcie sprzedaży

W powszechnej opinii przedsiębiorców gadżety reklamowe są przeznaczone dla klientów końcowych, ewentualnie dla partnerów biznesowych. W przypadku tych drugich nie chodzi jednak o wsparcie sprzedaży, ale o umacnianie więzi i tworzenie wizerunku lojalnej, przyjaznej firmy. Tym nie będzie się teraz zajmować. Skupmy się na sprzedaży.

Wiele osób nie wierzy w skuteczność gadżetów twierdząc, że mają one minimalny lub żaden wpływ na decyzję zakupową klienta końcowego. Nie jest to prawda. Gadżetu nie należy bowiem traktować jako elementu wizerunkowego firmy (choć rzeczywiście nim jest), ale myśleć o nim, jak o prezencie, który każdy chętnie przyjmie.

Rada

Naprawdę atrakcyjny gadżet w oczach klienta przestaje być „tylko” gadżetem – staje się prezentem, który cieszy i może istotnie wpłynąć na jego decyzję zakupową.

Jak gadżet pomaga klientowi w podjęciu decyzji

Na poziomie wsparcia sprzedaży gadżety pełnią niesamowicie istotną rolę. Obdarowany klient praktycznie na pewno:

  • mocniej zainteresuje się produktem docelowym lub szerzej ofertą firmy
  • przełamie swoją nieufność wobec nieznanej mu firmy
  • chętniej zdecyduje się na zakup próbny
  • chętniej sięgnie po produkt, o którym wcześniej już słyszał, ale jeszcze go nie przetestował
  • namówi do zakupu znajomych (przekazują informację o prezencie dokładanym do zakupu)

Każde z tych zachowań jest bardzo pożądane przez markę.

Pamiętaj!

Klient obdarowany gadżetem czuje się doceniony – choćby był to nawet drobiazg. Dużo trudniej jest mu wówczas odmówić kupna. Przy pomocy gadżetu silnie wiążemy go z naszą marką, angażujemy w proces zakupowy i – co bardzo ważne – motywujemy do ponownego zakupu.

Oczywiście za gadżetem musi się także kryć dobry produkt, w przeciwnym razie zakup będzie miał charakter jednorazowy. Zakładając jednak, że Twoja firma prezentuje wysoką jakość, kampania gadżetowa powinna wymiernie wpłynąć na krótkookresowy wzrost sprzedaży.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry