Po co firmy produkują własne gadżety reklamowe? Powody są dwa: wsparcie sprzedaży produktu/produktów oraz wsparcie budowania wizerunku. Ten drugi efekt jest trudny do osiągnięcia i wymaga długofalowych działań, nie tylko przy użyciu gadżetów. Dobry prezent dużo szybciej natomiast wpłynie na decyzję zakupową ostatecznego klienta. Ta funkcja gadżetu świetnie sprawdza się w codziennych działaniach marketingowych.
W powszechnej opinii przedsiębiorców gadżety reklamowe są przeznaczone dla klientów końcowych, ewentualnie dla partnerów biznesowych. W przypadku tych drugich nie chodzi jednak o wsparcie sprzedaży, ale o umacnianie więzi i tworzenie wizerunku lojalnej, przyjaznej firmy. Tym nie będzie się teraz zajmować. Skupmy się na sprzedaży.
Wiele osób nie wierzy w skuteczność gadżetów twierdząc, że mają one minimalny lub żaden wpływ na decyzję zakupową klienta końcowego. Nie jest to prawda. Gadżetu nie należy bowiem traktować jako elementu wizerunkowego firmy (choć rzeczywiście nim jest), ale myśleć o nim, jak o prezencie, który każdy chętnie przyjmie.
Rada
Naprawdę atrakcyjny gadżet w oczach klienta przestaje być „tylko” gadżetem – staje się prezentem, który cieszy i może istotnie wpłynąć na jego decyzję zakupową.
Na poziomie wsparcia sprzedaży gadżety pełnią niesamowicie istotną rolę. Obdarowany klient praktycznie na pewno:
Każde z tych zachowań jest bardzo pożądane przez markę.
Pamiętaj!
Klient obdarowany gadżetem czuje się doceniony – choćby był to nawet drobiazg. Dużo trudniej jest mu wówczas odmówić kupna. Przy pomocy gadżetu silnie wiążemy go z naszą marką, angażujemy w proces zakupowy i – co bardzo ważne – motywujemy do ponownego zakupu.
Oczywiście za gadżetem musi się także kryć dobry produkt, w przeciwnym razie zakup będzie miał charakter jednorazowy. Zakładając jednak, że Twoja firma prezentuje wysoką jakość, kampania gadżetowa powinna wymiernie wpłynąć na krótkookresowy wzrost sprzedaży.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.