Data wpisu: 31.03.2020

Event firmowy to skuteczne narzędzie PR. Mocne argumenty

Public Relations ma coraz większe znaczenie dla firm, które rozumieją, jak istotne jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami i kontrahentami, jak również kreowanie pozytywnego wizerunku – chociażby w mediach. Szeroko pojęty PR dysponuje wieloma narzędziami pozwalającymi osiągnąć wspomniane efekty. Jednym z najbardziej niedocenianych są różnego rodzaju eventy firmowe. Dlaczego warto w nie inwestować w ramach własnej strategii PR? Przygotowaliśmy zestaw mocnych argumentów.

Event świadczy o dobrej kondycji firmy

W końcu bankruci raczej nie mogą sobie pozwolić na zorganizowanie kosztownej imprezy. Decydując się na event i zapraszając na niego klientów oraz przedstawicieli branży, firma wysyła w świat jasny komunikat: jesteśmy silni, rozwijamy się, warto więc z nami współpracować. Działa tutaj zwykły efekt psychologiczny, który jednak w biznesie jest nie do przecenienia.

W eventach chętnie uczestniczą przedstawiciele mediów

Powód jest prosty: eventy firmowe często są okazją do tego, aby spotkać się z ważnymi ludźmi, na przykład lokalnymi politykami czy celebrytami, a żaden dziennikarz nie chciałby tego przegapić. Poza tym każda impreza to sposób na to, aby zjeść coś dobrego i zabawić się w fajnym towarzystwie. Może zabrzmiało to cynicznie, ale z doświadczenia wiemy, że przedstawiciele mediów myślą dokładnie takimi kategoriami. Tymczasem fundamentem działań Public Relations jest podtrzymywanie relacji z mediami.

Sposób na pokazanie pozytywnego oblicza biznesu

W ramach strategii PR firmy mogą chcieć zmienić swój wizerunek i na przykład go ocieplić, dzięki czemu uda im się nawiązać bardziej osobiste relacje z klientami, oparte na sentymencie. Dobrze zorganizowana impreza firmowa, a już zwłaszcza z charytatywnym podtekstem, pozwala osiągnąć taki efekt właściwie od ręki.

Wsparcie budowy marki atrakcyjnego pracodawcy

Eventy są dziś standardowo wykorzystywane w strategii employer branding, która również świetnie wpisuje się w działania z obszaru Public Relations. Impreza firmowa może zostać wykorzystana do tego, aby pokazać potencjalnym pracownikom, że dane przedsiębiorstwo jest atrakcyjnym pracodawcą. Szczególnie dobrze sprawdzają się tutaj eventy integracyjne, jak chociażby zawody sportowe, wspólne wyjazdy czy szkolenia połączone z elementami rozrywkowymi.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry