Data wpisu: 14.08.2019

Eco event, czyli świetny sposób na poprawę wizerunku marki

Eventy o charakterze biznesowym organizuje się głównie w celu zwiększenia rozpoznawalności marki oraz poprawy jej wizerunku. Goście imprezy mogą zapoznać się z wartościami firmy, nabrać do niej zaufania, a to owocuje kontaktami handlowymi. Firmy szukają jednak pomysłów na to, aby wyróżnić swój event na tle setek podobnych imprez organizowanych w całym kraju. Tutaj bardzo ciekawym trendem są eco eventy. Na czym to polega? Jak zorganizować takie wydarzenie?

Czym jest eco event?

Eco event, jak nietrudno się domyślić, jest wydarzeniem utrzymanym w duchu ekologii. Podczas takiej imprezy promujemy proekologiczne zachowania i postawy, aby zwrócić uwagę na potrzeby środowiska i ochronę naszej planety przed dalszą degradacją. Jest to bardzo nośny temat, stąd firmy coraz chętniej decydują się na organizację eco eventów dla swoich partnerów biznesowych czy pracowników.

Cel?

Celem organizacji eco eventu jest znaczne poprawienie wizerunku przedsiębiorstwa. Tematy związane z ekologią budzą dziś silne emocje i mało kto przechodzi obok nich obojętnie. Przedsiębiorstwa, które podkreślają swoje przywiązanie do troski o środowisko i podejmują działania zmierzające do ograniczenie negatywnego wpływu na stan powietrza czy wody, zbierają za to oklaski.

Organizacja eco eventu świetnie wpisuje się w ideę CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Największe marki świata nie budują swojej komunikacji tylko przez pryzmat produktu, ale też wyznawanych wartości. Wszystko po to, aby zdobyć zaufanie konsumentów i przekonać ich, że wybierając ofertę konkretnej marki, podejmują świadomą, odpowiedzialną decyzję.

Czym charakteryzuje się ekologiczny event?

Tutaj mamy naprawdę szeroki pole do popisu – wybór konkretnych rozwiązań jest ściśle uzależniony od charakteru imprezy oraz tego, kto został na nią zaproszony. Jeśli celujemy w stricte biznesowe wydarzenie, to kwestie ekologiczne można przemycić chociażby serwując gościom dania na ekologicznych talerzykach. Fajnym pomysłem może być zorganizowanie krótkiego wystąpienia eksperta od ekologii, który udowodni, jak biznes może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego.

Eco eventy zdecydowanie najlepiej wypadają wtedy, gdy organizujemy je w formie pikniku. Imprezy outdoorowe są fajnym sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku pracodawcy i partnera biznesowego – można na nie zaprosić całe rodziny. Podczas eventu dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami ochrony środowiska, można zorganizować konkurs na to, kto przyniesie najwięcej produktów do recyklingu (z atrakcyjną nagrodą), ciekawym pomysłem będzie też prezentacja ekologicznych środków transportu – np. hulajnóg czy samochodów elektrycznych.

Eco event to bez wątpienia świetny sposób na to, by wyróżnić swoją imprezę firmową na tle działań podejmowanych przez konkurencję. Specyfika wydarzenia sprawia, że uczestnicy na pewno będą o nim długo pamiętać, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki organizatora.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry