Większość przedsiębiorców pytanych o to, po co właściwie organizują imprezy firmowe dla pracowników, odpowiada: bo wypada, bo wszyscy tak robią, bo pracownicy muszą mieć trochę rozrywki, bo trzeba zintegrować zespół. Są to oczywiście ważne kwestie, ale warto zwrócić uwagę również na to, że dobrze zorganizowany event pozwala firmie osiągnąć konkretne i bezcenne cele biznesowe. Jakie? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Strategia employer branding nadal bywa dość bagatelizowana, tymczasem na tak trudnym rynku zatrudnienia bardzo ważne jest, aby pracodawcy mogli się poszczycić atrakcyjnym, odpowiedzialnym wizerunkiem w gronie potencjalnych pracowników. Organizowanie eventów firmowych jest świetnym narzędziem do osiągnięcia takiego celu. Jeśli pracownicy widzą, że pracodawca dba o nich nie tylko w godzinach pracy, nie tylko wymaga, ale też zapewnia im chwilę oddechu i inwestuje w ich rozwój, to w naturalny sposób rozsiewają dobrą opinię na temat danej firmy.
Impreza firmowa dla pracowników nie musi służyć wyłącznie dobrej zabawie. To doskonała okazja do tego, aby w jednym czasie zaznajomić członków zespołu z oczekiwaniami pracodawcy i stawianymi przez niego celami. W natłoku codziennych obowiązków można o tym wszystkim łatwo zapomnieć lub po prostu taki komunikat nie dociera do każdego zatrudnionego.
Dobrze zorganizowana impreza firmowa śmiało może pełnić funkcję elementu wspierającego integrację. Nie trzeba wcale fundować pracownikom wyjazdu do luksusowego hotelu. Czasami wystarczy tylko mały wypad do klubu, ciekawe szkolenie w firmie czy nawet skromny poczęstunek, aby stworzyć warunki do zacieśniania relacji wewnątrz zespołu.
Impreza firmowa jest bardzo dobrą okazją do tego, aby zaoferować pracownikom elementy typowo szkoleniowe. W luźniejszej atmosferze mogą oni łatwiej przyswoić przekazaną wiedzę, co w oczywisty sposób wpływa na zwiększenie ich kompetencji zawodowych. Ważne jest przy tym to, aby szkolenie było tylko dodatkiem do imprezy. Należy zadbać o jego atrakcyjność, w czym może pomóc na przykład wynajęcie branżowego autorytetu, który przekaże kilka smaczków swoim słuchaczom.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.