Każdy event jest organizowany w taki sposób, aby w pierwszej kolejności atrakcyjnie wypełnił czas jego uczestnikom. Współcześnie jednak imprezy są coraz częściej wykorzystywane w formie narzędzia promocji marki. Mówimy wówczas o tzw. event marketingu. Aby osiągnąć efekt w postaci wzrostu rozpoznawalności marki, warto zadbać o odpowiednie nagłośnienie eventu. Tutaj świetnie sprawdza się współpraca z influencerem. Sprawdź, dlaczego warto zaprosić taką osobę na swój event.
Influencer to osoba, która ma wpływ na postawy i wybory konsumenckie swoich fanów. Influencerem może być właściwie ktokolwiek, kto tylko jest rozpoznawalny w konkretnej grupie odbiorców – celebryta, gwiazda social mediów, jutuber itd. Taka relacja ma to do siebie, że wypowiedzi influencera są bacznie analizowane przez jego fanów i nierzadko wpływają na to, co np. później kupują czy jak spędzają wolny czas.
To oczywiście w głównej mierze zależy od charakteru eventu oraz od tego, w jakiej grupie odbiorców chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki. Zupełnie innych influencerów powinny wybierać marki adresujące swoją ofertę do ludzi młodych, innych te, które skupiają się na pozyskiwaniu konsumentów ze średniej grupy wiekowej.
Zawsze zaczynamy więc od sprawdzenia aktualnych trendów, czyli upewnienia się, którzy influencerzy mają największe znaczenie w danej grupie konsumenckiej. Można to sprawdzić chociażby na drodze przeanalizowania zasięgów celebryty w mediach społecznościowych czy liczby jego wystąpień w telewizji.
Pamiętajmy również, aby zaproszony influencer w jakiś czytelny sposób wpisywał się w kontekst wydarzenia. Jeśli np. organizujemy wielką konferencję gamingową, to wiadomo, że korzystne będzie zaproszenie na nią jutuberów prowadzących popularne kanały o tematyce gier komputerowych.
Już sam fakt, że znana osobistość weźmie udział w imprezie, może znacząco poprawić frekwencję. Jest to szczególnie ważne w przypadku eventów biletowanych. W ramach współpracy z influencerem warto uzgodnić, że już na kilka tygodni przed wydarzeniem zacznie on je promować w swoich kanałach. To dodatkowo podniesie prestiż imprezy i zacznie pracować na rzecz rozpoznawalności marki na długo przed samym eventem.
Influencer może być również dodatkową „atrakcją” eventu. Warto rozważyć chociażby zaplanowanie jego wystąpienia publicznego czy stworzenie kącika, w którym znana osoba będzie rozdawać autografy czy pozować do zdjęć.
Ogromnym atutem obecności influencera jest również promocja wydarzenia po fakcie. Znana osoba może je np. relacjonować „na żywo” w swoich mediach społecznościowych, a później przygotować krótkie podsumowanie, które trafi do dużej grupy fanów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.