Data wpisu: 01.11.2015

Koniec roku coraz bliżej. Pomyśl o kalendarzach reklamowych

Jest wiele gadżetów mogących przynieść firmie efekt promocyjny, ale te, które w dodatku są przez naszych potencjalnych klientów używane i to praktycznie bez przerwy, stanowią absolutną elitę. Spokojnie do tego grona możemy zaliczyć kalendarze reklamowe. Są świetnym nośnikiem identyfikacji wizualnej firmy, ale wcale nie to jest ich największą siłą. W przypadku kalendarzy naprawdę liczy się to, że to jeden z tych gadżetów, które klienci oraz kontrahenci uwielbiają i wręcz czekają, aby je otrzymać. Przypominamy Wam o tym kilka tygodni przed końcem roku.

Jak sprawić, by klient pamiętał o naszej firmie przez najbliższych 365 dni?

Gadżety reklamowe bez wątpienia byłyby najskuteczniejszą formą bezpośredniego dotarcia do klienta, gdyby nie ich wspólna wada: zwykle lądują w tym samym koszu, w dodatku kilka chwil po tym, gdy zostaną wręczone. Chyba, że są to gadżety atrakcyjne lub przynajmniej przydatne z punktu widzenia odbiorcy. Taka już natura człowieka: lubimy dostawać coś za darmo, ale tylko to, co przedstawia dla nas jakąś wartość. Kalendarze oczywiście takim czymś są.

Bardzo dużym atutem kalendarzy jest to, że nie tylko są chętnie przyjmowane, ale też bardzo dobrze prezentują elementy identyfikacyjne firmy. Kalendarz ścienny mimowolnie zauważy każdy, kto wejdzie do gabinetu czy sekretariatu. Kalendarz książkowy, najlepiej pięknie wykonany (np. z okładką ze skóry w wersji luksusowej) ląduje na biurku czy stole podczas spotkań biznesowych. Te gadżety reklamowe po prostu są przez cały czas obecne w otoczeniu obdarowanego klienta czy kontrahenta, towarzyszą mu w wielu sytuacjach. Tym różnią się od chociażby czapeczek, koszulek, a nawet pendrive'ów.

Jakie kalendarze reklamowe wybrać do promocji firmy?

Wszystko zależy oczywiście od tego, w gdzie i komu będziemy te kalendarze wręczać, a także od naszego budżetu. Generalnie mamy do wyboru kilka ciekawych rozwiązań, z których każde będzie skuteczne, o ile prawidłowo go użyjemy.

Kalendarze ścienne służą do bardzo wyraźnego eksponowania identyfikacji wizualnej firmy, zwykle ich główki są jeszcze uzupełniane specjalnie zaprojektowaną grafiką. Pamiętajmy jednak, że nie każdy klient czy kontrahent, szczególnie bardzo poważny, będzie zainteresowany powieszeniem takiego kalendarza we własnym biurze. To samo zresztą dotyczy kalendarzy biurkowych.

Kalendarze listkowe są typowym gadżetem targowym i raczej nie powinny być wręczane, jako pojedynczy prezent. Warto natomiast uzupełnić nimi chociażby teczkę z ofertą. Niewątpliwym atutem tego typu kalendarzy jest ich mały rozmiar (można je nosić w portfelu) oraz niski koszt produkcji.

Zdecydowanie najbardziej nobliwym rodzajem kalendarzy są te książkowe. Jeśli postawimy na ich wysoką jakość, to zyskamy ekskluzywny gadżet, który spokojnie można wręczyć także klientom z tzw. topu. Kalendarze książkowe należą do najbardziej oczekiwanych prezentów oferowanych przez firmy i kontrahentów.

To, na który rodzaj kalendarzy się zdecydujemy nie jest jednak tak ważne, jak jakość samego gadżetu. Od niej w praktyce zależy, czy prezent przyjęty przez klienta będzie przez niego chętnie używany lub prezentowany na ścianie, czy też skończy ma dnie szafy w towarzystwie stosu innych, nikomu niepotrzebnych rzeczy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry