Przenośne nośniki danych stały się podstawowymi urządzeniami, które wykorzystujemy na co dzień. Paradoksem jest to, że choć w naszych szufladach i kieszeniach znajduje się często kilka czy kilkanaście pamięci USB, to wciąż narzekamy na ich niedobór. Właśnie dlatego pendrive jest tak pożądanym gadżetem reklamowym, którego wręczenie praktycznie z miejsca gwarantuje zainteresowanie marką.
Oczywiście zdecydowana większość firm inwestujących w nośniki pamięci umieszcza na ich obudowach swoje logotypy, ewentualnie slogany. Jednak coraz wyraźniej widać trend, zgodnie z którym pendrive zaczyna być traktowany jako substytut klasycznej wizytówki.
W efekcie na niewielkich urządzeniach firmy umieszczają swoje dane kontaktowe, wypisują podstawowe usługi/produkty, pozwalają sobie nawet na zmieszczenie hasła reklamowego, które ma przyciągnąć uwagę obdarowanego klienta i na długo zapaść mu w pamięć. Jest to ciekawy pomysł, ponieważ wiadomo, że zwykła wizytówka może się zniszczyć, zapodziać lub po prostu szybko wylądować w koszu. Mało kto zbagatelizuje natomiast coś tak „cennego” jak właśnie pendrive.
Poza tym pendrive może być wykorzystywany jako okresowy nośnik informacji o promocji czy rozszerzeniu asortymentu firmy. Świetnie działa to np. w okresie przedświątecznym, gdy wręczenie takiego prezentu ma konkretne uzasadnienie, a dodatkowo na upominki można przemycić istotny dla firmy i klienta komunikat.
To ogromny atut pendrive'ów. Małe nośniki pamięci nie są wcale kosztowne (zamawiając je hurtowo cena spada nawet do kilku złotych za sztukę, w zależności od pojemności). Mimo to obdarowany klient – który ma przecież świadomość, ile kosztuje pendrive w zwykłym sklepie – odbiera taki prezent jako bardzo wartościowy.
Wynika to z faktu, że nowoczesna elektronika wciąż kojarzy się z wysoką ceną. Otrzymując taki gadżet klient czuje się wyróżniony i doceniony. To znakomicie wpłynie na jego przyszłe decyzje zakupowe.
Wiele firm zapomina, że pendrive – poza efektownym wyglądem – oferuje przede wszystkim możliwość gromadzenia i przenoszenia danych. Naprawdę warto to wykorzystać i zamiast obdarowywać klientów pustymi pendrive'ami, lepiej umieścić na nich jakieś ciekawe informacje lub coś, co skłoni klienta do zapoznania się z zawartością urządzenia. Może to być np. prezentacja oferty firmy czy autorski film animowany dla dzieci.
Ważne!
Wręczając pendrive z zawartością musisz mieć pewność, że nie jest on zawirusowany – to zrujnowałoby opinię o firmie w oczach pechowych klientów.
Pendrive jest i pewnie jeszcze długo będzie podstawowym gadżetem reklamowym wykorzystywanym przez firmy. Nic dziwnego – idealnie odpowiada on na oczekiwania klientów, a do tego nie wymaga ponoszenia zbyt dużych kosztów.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.