Data wpisu: 11.10.2015

Każdy lubi dostawać prezenty. Dlatego gadżety reklamowe skutecznie promują firmę

Pamiętacie, co zrobiliście, gdy ostatnim razem w Waszej skrzynce pocztowej znalazł się stos ulotek? Trafimy bez pudła: po pobieżnym przejrzeniu wszystkie wylądowały w koszu, prawda? Teraz wyobraźcie sobie, że zamiast ulotek znajdujecie np. fajną koszulkę, czapkę albo ładny kalendarz w skórzanej oprawie. Wasza reakcja będzie z pewnością zupełnie inna. Pojawi się ciekawość, może lekka podejrzliwość, ale efekt będzie zgodny z zamierzeniem tego, kto ten prezent przysłał – zapoznamy się z nim. Ten przykład jest doskonałym dowodem na to, że gadżety reklamowe, to naprawdę skuteczne narzędzie promocji.

Coraz trudniej o reklamę, którą klienci mogą polubić

Od wielu lat wieszczony jest koniec reklamy, ale jakoś nic takiego się nie dzieje. Faktem jest jednak, że odbiorcy, nazywani brzydko konsumentami, są coraz bardziej uodpornieni, a wręcz uczuleni na wszelkie przekazy komercyjne. Doskonale widać to w Internecie, gdzie gigantyczną karierę robią programy blokujące reklamy umieszczane na stronach www.

Z tego właśnie powodu maleje skuteczność tradycyjnych form reklamy zewnętrznej. Ulotki bardziej nas irytują niż zachęcają do zakupu. Wielkie billboardy stają się obiektem akcji społecznych przeciwko zalewaniu miast reklamami. Przedsiębiorcy mają zatem nieco węższe pole działania, oczywiście przy założeniu, że poza efektem typowo promocyjnym chcą także uzyskać pozytywny odbiór marki.

Gdzie w tym miejsce na gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe mają jedną, ale za to bardzo istotną przewagę nad wszelkimi innymi formami reklamy zewnętrznej. Pozornie nie są nośnikami treści komercyjnych. Nie w oczach klientów. Oczywiście, zdają sobie oni sprawę, że to, czym zostali obdarowani, zostało zamówione przez firmę, która chce w ten sposób budować swoją rozpoznawalność. Podświadomie jednak taka forma reklamy jest przez nich dużo lepiej odbierana. Dlaczego? Bo wszyscy lubią dostawać prezenty. Choćby były one niewiele warte.

Każdy komunikat reklamowy wysyłany jest z myślą o jego skuteczności i efektach, jakie przyniesie. Pod tym względem gadżety reklamowe nie mają praktycznie konkurencji. Komunikat ten swoją skuteczność opiera bowiem na pozytywnym przekazie. Klient dowiaduje się, że ktoś o nim pomyślał, że chciał mu coś podarować, a więc prawdopodobnie warto mu zaufać. Oczywiście są to uczucia mocno naciągane, ale liczy się przecież skutek promocyjny, a w konsekwencji biznesowy.

Inwestując w gadżety reklamowe możemy liczyć na długofalowe efekty. Gadżet bowiem działa nie tylko w momencie jego wręczenia, ale także długo po tym. Klient może przecież po wielu tygodniach czy miesiącach skorzystać z podarowanego mu pendrive'a czy długopisu, założyć koszulkę podczas jakiejś niezobowiązującej imprezy i w ten sposób reklamować naszą firmę na zewnątrz.

Najważniejsze jest jednak to, że obdarowany klient wciąż ma kontakt z marką i pamięta, kto mu ten drobiazg dał. Dzięki temu łatwiej będzie mu podjąć decyzję zakupową, gdy już będzie na nią przygotowany.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry