Gadżety reklamowe mogą pełnić wiele ról w biznesie. Czasami są motywacją do zakupu, czasami mają zwiększać rozpoznawalność marki i być z nią utożsamiane, czasami stanowią efektowne prezenty dla najważniejszych kontrahentów. Od celu ich użycia zależy także to, czy na gadżetach należy umieści logo firmy. Wbrew pozorom nie jest to aż tak oczywiste, bo elementy identyfikacji wizualnej można przemycić na wiele sposobów.
Jeśli firma chce wręczyć efektowne gadżety swoim kluczowym klientom i kontrahentom, to wcale nie musi skupiać się na tym, aby gadżety były ozdobione znakiem graficznym marki. Dotyczy to sytuacji, w której relacje z klientami są już na tyle silne, że nie potrzebują oni dodatkowej wskazówki – i tak wiedzą, która firma stoi za danym gadżetem.
Dobrym przykładem może być elegancki zestaw porcelany. Straci on swój ekskluzywny charakter, jeśli głównym elementem zastawy będzie logo umieszczone na filiżankach czy talerzach. Wówczas lepiej jest z tego logo zrezygnować lub umieścić jej w możliwie nierzucającym się w oczy miejscu – np. na spodku. Do przemycenia elementów identyfikacji firmy może posłużyć opakowanie lub efektowna kartka dołączona do zestawu.
Jeśli firma nie ma jeszcze na tyle silnej marki, aby móc sobie pozwolić na rezygnację z gadżetów okraszonych logotypem, to lepiej jest postawić na drobne produkty reklamowe, których głównym elementem będzie właśnie znak graficzny marki. Wówczas gadżet pracuje na rozpoznawalność firmy, a logo zapada w pamięć obdarowanemu.
Przykładem mogą być gadżety wręczane podczas konferencji, targów czy innych wydarzeń branżowych. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy firma dopiero wchodzi na rynek lub chce zwiększyć swoją rozpoznawalność w nowej grupie odbiorców, po zmianie targetu.
W przypadku gadżetów o sporej wartości kolekcjonerskiej, wykorzystywanych np. w formie nagród, lepiej jest unikać nachalnej ekspozycji logo. Jest ono ważne, ale powinno zostać umieszczone w możliwie subtelny sposób.
Wyobraźmy sobie np. wysokiej jakości bluzę polarową. Wiele osób chciałoby ją zdobyć i nosić na co dzień, ale nie w sytuacji, gdy logo firmy zajmuje całą powierzchnię pleców. Mądrzej jest umieści znak firmowy np. na końcówce rękawa lub kołnierzyku. Nadal będzie widoczne, ale nie przytłoczy gadżetu, co daje szansę, że dana rzecz będzie atrakcyjna dla klientów i chętnie przez nich używana.
Jak widać kwestia umieszczenia logo na gadżecie firmowym nie jest tak jednoznaczna. Warto tę sprawę przemyśleć na etapie planowania kampanii z udziałem gadżetów i zastanowić się przede wszystkim, do czego te przedmioty mają zostać wykorzystane.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.