Wyobraźmy sobie taką sytuację. Właściciel dobrze prosperującego przedsiębiorca chce coś zmienić w dotychczasowej strategii marketingowej. Czuje, że to dobry moment, aby jego marka wypłynęła na nieco szersze wody, dlatego szuka czegoś „ekstra”, co podbuduje pozycję firmy w branży. Szybka analiza budżetu wykazuje, że przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na zorganizowanie całkiem niezłego eventu firmowego lub zainwestować w sponsoring czyjegoś wydarzenia. Która opcja jest lepsza? Aby móc podjąć świadomą decyzję trzeba znać zalety i wady obu rozwiązań. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Zorganizowanie własnego eventu jest podstawowym elementem realizowania strategii event marketingu. Mamy tutaj do czynienia z wymagającym przedsięwzięciem, zwłaszcza jeśli planowana jest duża impreza, która ma podbudować wizerunek marki i wypromować ją w gronie kluczowych klientów.
Własny event zawsze organizuje się w konkretnym celu. Marka musi osiągnąć wymierne korzyści, stąd bardzo ważne jest, aby wyartykułować te oczekiwania jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań. Dzięki temu można łatwiej podjąć decyzję odnośnie do rodzaju imprezy, jej skali, a co za tym idzie określić budżet wydarzenia.
Zalety własnego eventu:
Wady własnego eventu:
Sponsoring także wpisuje się w szeroko rozumianą strategię event marketingu, choć pamiętajmy, że nie musimy się ograniczać tylko do sponsorowania wydarzeń – mogą to być także ludzie, instytucje, miejsca czy dowolny inny podmiot.
Wiele firm szukających dla siebie ciekawych narzędzi promocji decyduje się na sponsoring, dzięki czemu mogą zaistnieć w grupie docelowej marki, jednocześnie zdejmując ze swoich barków wszystkie problemy związane z organizacją wydarzenia. Nie ma jednak nic za darmo: sponsoring to kosztowna forma marketingu, w dodatku nigdy nie jest tak, że cały splendor wizerunkowy spływa na sponsora (zwłaszcza, jeśli nie jest to sponsor tytularny).
Zalety sponsoringu:
Wady sponsoringu:
Nasze doświadczenie pokazuje, że większość przedsiębiorców mających taki dylemat kieruje się wyłącznie kryterium kosztów, co jednak nie do końca się sprawdza. Warto przeprowadzić głębszą analizę i postawić na takie rozwiązanie, które potencjalnie będzie najkorzystniejsze dla marki pod kątem wizerunkowym, a nie finansowym.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.