Data wpisu: 19.03.2021

Turystyka motywacyjna: przetestuj ją we własnej firmie

Stosunkowo niewielu przedsiębiorców spotkało się z tym terminem. Tymczasem turystyka motywacyjna weszła już do kanonu zarządzania zasobami ludzkimi, zwłaszcza w sytuacjach biznesowych. To znacznie szersze pojęcie niż wyjazdy integracyjne, ponieważ tutaj mówimy również o imprezach organizowanych z myślą o kontrahentach, partnerach biznesowych oraz klientach (obecnych i przyszłych). Wdrożenie turystyki motywacyjnej w firmie nie jest wcale takie trudne i kosztowne, dlatego zdecydowanie warto spróbować.

Czym jest turystyka motywacyjna?

Pod tym terminem kryją się wszelkie rodzaju eventy o charakterze wyjazdowym, które są organizowane z myślą o zwiększeniu motywacji przede wszystkim pracowników danej firmy. Coraz częściej turystyka motywacyjna stanowi element szerszej strategii wynagradzania kadr, będąc bardzo ważnym elementem struktury nagród – w tym pozapłacowych. Póki co korzystają z tego głównie korporacje, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby w podobnym kierunku poszły także firmy z sektora MŚP czy nawet przedsiębiorstwa rodzinne.

Do imprez zaliczanych do kategorii turystyki motywacyjnej możemy zaliczyć:

Kogo warto motywować dla celów biznesowych?

Wbrew pozorom nie tylko pracowników, choć rzeczywiście oni najlepiej reagują na zastosowanie tej strategii w firmie. Jeśli pracodawca wprowadza system wynagrodzeń pozapłacowych, którego elementem są np. atrakcyjne wycieczki dla najlepszych pracowników, to musi mieć to bezpośrednie przełożenie na poziom motywacji w zespole. Takie podejście znacząco uatrakcyjnia dane miejsce pracy, co jest bardzo ważne z punktu widzenia employer branding (budowania marki pracodawcy).

Turystyka biznesowa jest jednak także doskonałym narzędziem sprzedażowym. Trudno sobie przecież wyobrazić, aby jakikolwiek klient czy partner biznesowy, któremu sfinansujemy atrakcyjny wyjazd np. na narty, nie czuł się później w obowiązku do utrzymania bliskich relacji z przedsiębiorstwem. W tym kontekście turystyka motywacyjna staje się także elementem budowania zaplecza lojalnych klientów. 


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry