Data wpisu: 09.05.2019

5 powodów, dla których szkolenie wyjazdowe warto zorganizować w miejscu atrakcyjnym turystycznie

Gdyby zapytać pracowników różnych firm o to, czy lubią jeździć na firmowe szkolenia, pewnie zdecydowana większość ciężko by westchnęła i odpowiedziała, że to ostatnia rzecz, o jakiej marzą w ciągu roku. Powodem tej niechęci jest niestety „skąpstwo” właścicieli biznesów, którzy próbują maksymalnie obniżać koszty tego typu imprez, zlecając ich organizację w nieatrakcyjnych regionach kraju. Nie popełnij tego błędu i tym razem wyślij pracowników na wyjazdowe szkolenie w miejscu o dużym potencjale turystycznym. Dlaczego to się opłaca? Oto 5 najważniejszych argumentów.

  1. Zero nudy – wyjazdowe szkolenia kojarzą się ze śmiertelną nudą, dlatego nic dziwnego, że większość pracowników próbuje ich za wszelką cenę unikać. Z perspektywy Jana Kowalskiego jest to też strata czasu, który mógłby przecież spędzić z rodziną. Nie oszukujmy się: podczas tego typu szkoleń rzadko przekazywana jest jakaś wiedza tajemna. Pracownicy ciągle wysłuchują tych samych formułek, dlatego taki wyjazd jest dla nich po prostu nieatrakcyjny. No chyba, że poza panelami szkoleniowymi znajdzie się coś do roboty.
  2. Większa motywacja w zespole – zauważyłeś, że frekwencja podczas ostatniego szkolenia była mizerna, bo w zespole zapanowała jakaś chorobowa plaga? To typowy efekt „wirusa szkoleniowego”. Pracownicy potrafią stanąć na głowie, byle tylko uniknąć nudnego wyjazdu (zwłaszcza, jeśli przypada w weekend). Wybierając atrakcyjne miejsce i dobry hotel możesz mieć pewność, że chętnych do udziału w szkoleniu nie zabraknie.
  3. Opcja zaproszenia kontrahentów/kluczowych klientów – szkolenie wyjazdowe zorganizowane w naprawdę atrakcyjnym miejscu może być świetną okazją do zacieśnienia relacji z ważnymi partnerami biznesowymi. Umówmy się: nie zaprosisz kluczowego kontrahenta do jakiegoś taniego hotelu w głuszy, bo to mało reprezentacyjne miejsce. Jeśli jednak wybierzesz fajny hotel np. tuż przy stoku narciarskim, to z pewnością takie zaproszenie zostanie odebrane pozytywnie i wpłynie na profesjonalizację wizerunku marki.
  4. PRAWDZIWA integracja – szkolenia wyjazdowe często są połączone z tzw. integracją. Jest ona owiana złą sławą, ale głównie dlatego, że firmy pozostawiają pracowników samych sobie. Jeśli jednak szkolenie zostanie zorganizowane w atrakcyjnym miejscu, pracownicy będą mieć znacznie większy wybór opcji spędzania wolnego czasu. Zabawa na quadach czy nartach integruje znacznie lepiej niż lejący się strumieniami alkohol. 
  5. Umocnienie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy – o tym, czy dana firma jest atrakcyjnym pracodawcą, decyduje nie tylko wysokość wynagrodzenia. Pracownicy zwracają uwagę również na elementy pozapłacowe, a jednym z nich może być właśnie organizacja szkoleń w atrakcyjnych miejscach.

Nie zakładaj też z góry, że Twojej firmy nie stać na szkolenie w górach, nad morzem czy tym bardziej za granicą. Wbrew pozorom to wcale nie musi być drakońsko drogie rozwiązanie, zwłaszcza w relacji do korzyści, jakie dzięki niemu odniesiesz.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry