Spośród wielu rodzajów eventów firmowych, w ostatnich latach największy rozwój był udziałem wyjazdów biznesowych. To nie tylko imprezy integracyjne, ale także konferencje, szkolenia, wyjazdy motywacyjne czy wyjazdowe spotkania dla najcenniejszych klientów. Szeroko pojęta turystyka biznesowa jest przy tym niezwykle dochodową gałęzią całego przemysłu eventowego. W naszym artykule wymieniamy jej najbardziej charakterystyczne elementy.
Samo słowo „turystyka” kojarzy się nam raczej z przyjemnościami, swobodnym spędzaniem wolnego czasu i… wydawaniem pieniędzy. Tymczasem w kontekście biznesowym jest to jak najbardziej doskonały sposób na zarabianie, a przynajmniej zwiększanie potencjału sprzedażowego firmy czy należącej do niej marki. Celem turystyki biznesowej jest właśnie rozwijanie przedsiębiorstwa, czy to poprzez motywowanie pracowników, czy zdobywanie zaufania i sympatii kontrahentów.
Typowymi przykładami eventów związanych z turystyką biznesową są:
Każdy spośród tych eventów może zostać wykorzystany na rzecz zwiększenia potencjału biznesowego przedsiębiorstwa, poprzez pozyskanie nowych klientów oraz podniesienie kwalifikacji pracowników. To istotnie odróżnia turystykę biznesową od turystyki prywatnej – pierwsza z nich stanowi inwestycję, druga natomiast wydatek.
Turystyka biznesowa ma ogromne znaczenie dla PKB krajów, w których jest uprawiania – w tym oczywiście Polski. Szacuje się, że przeciętny turysta podróżujący służbowo wydaje pięciokrotnie więcej niż ten, który jest w podróży prywatnej.
Nie bez znaczenia jest również fakt, iż turystyka biznesowa ma bardzo intensywny charakter. Mamy tutaj na myśli częstotliwość takich podróży. Jest to związane z tym, że w tej branży nie raczej nie występuje pojęcie „sezonu”. Przedsiębiorcy i ich pracownicy podróżują przez cały rok, pozwalając zarobić przedstawicielom branży (hotele, linie lotnicze) w zwyczajowo martwych okresach, np. jesienią czy zimą.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.