Organizując jakikolwiek event, szczególnie biznesowy, trzeba zadbać, aby wszystko było zapięte na ostatni guzik. Nawet drobne niedopatrzenie może przecież wpłynąć na to, że uczestnicy przestaną zwracać uwagę na istotę imprezy, a skupią się na drażniących szczegółach. W celu zminimalizowania ryzyka wpadki zawsze należy przeprowadzić próbę generalną. Na czym ona właściwie polega? Co podczas niej sprawdzamy? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Może się to wydawać dość zabawne, ale profesjonalny organizator eventów przed rozpoczęciem imprezy musi wejść w rolę aktorską i wyobrazić sobie siebie, jako gościa zaproszonego na dany event. Spojrzenie na salę, lobby, szatnię, łazienki i wszelkie inne elementy oczami uczestnika pozwala wychwycić drobiazgi, które potencjalnie mogą wpłynąć na obniżenie oceny eventu.
Próba generalna jest ostatnim momentem na to, aby wprowadzić jeszcze jakieś zmiany w infrastrukturze technicznej. W szczególności chodzi tutaj o nagłośnienie, oświetlenie i zabezpieczenie sceny. Na tym etapie możemy wychwycić różne drobne problemy, które zawsze występują, gdy organizuje się imprezę w pośpiechu. Nie działa mikrofon? Jedna z kolumn charczy? Światło oślepia konferansjera? Teraz jest czas, aby jeszcze temu wszystkiemu zaradzić i uniknąć wstydliwej wpadki już w trakcie eventu.
Podczas próby generalnej szybko przechodzimy przez kolejne punkty scenariusza, aby upewnić się, że mogą one zostać zrealizowane. Nie można dopuścić do sytuacji, w której na przykład mamy zaplanowany występ gwiazdy, ale zapomnieliśmy wydzielić stanowisko dla ekipy dźwiękowej i oświetleniowej. Każdy punkt programu musi zostać omówiony i zweryfikowany pod kątem dostępności przedmiotów niezbędnych do jego zrealizowania.
Nie ma próby generalnej przed eventem bez wizyty w toaletach. Event manager oraz jego podwładni muszą sprawdzić działanie spłuczek, drożność ubikacji, czystość sanitariatów, zapas papieru toaletowego i mydła. Choć wydaje się to śmieszne, to nawet takie szczegóły mogą zaważyć na tym, że uczestnicy imprezy wyjdą z niej zadowoleni lub wprost przeciwnie – zażenowani.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.