Data wpisu: 15.04.2020

„Eventy”, które można organizować online!

Sytuacja epidemiologiczna na świecie wywróciła do góry nogami całą branżę eventową. Organizatorzy imprez muszą jakoś przetrwać ten bardzo trudny dla nas czas. Ponieważ każdy kryzys rodzi nowe pomysły i ciekawe rozwiązania, dokładnie tak samo jest w tym przypadku. Lawinowo rośnie zainteresowanie eventami, które śmiało można przeprowadzić online, bez wychodzenia z domu i fizycznego spotykania się z innymi ludźmi. Przykładami dzielimy się w naszym poradniku.

Szkolenia

Oczywiście to nie jest żadne „pandemiczne odkrycie”, bo szkolenia online organizuje się od dobrych kilku lat. Teraz jednak zainteresowanie nimi jest większe niż kiedykolwiek. Wiele osób przekonało się, że wcale nie trzeba fizycznie być obecnym na sali szkoleniowej, aby zdobyć wartościową wiedzę – nawet dostępną zupełnie za darmo. Jesteśmy przekonani, że szkolenia online w kolejnych latach będą stale rozwijane i docelowo mogą nawet przejąć sporą część rynku szkoleniowego.

Webinary

Webinar to forma szkolenia organizowanego online, podczas którego prelegent omawia jakieś zagadnienie, zwykle na konkretnych przykładach. Webinar jest mocno ukierunkowany na jeden temat, dlatego w takich „eventach” biorą udział wyłącznie osoby zainteresowane danym zagadnieniem. Dlaczego zaliczamy webinary do kategorii eventów? Ponieważ ten rodzaj prelekcji ma duży potencjał w zakresie jej uatrakcyjnienia, chociażby poprzez testowanie różnych form warsztatowych czy rozwijanie opcji dyskutowania i zadawania pytań.

Konferencje

Co prawda trudno jest sobie na dłuższą metę wyobrazić trwałe przeniesienie konferencji do sieci, ale w obecnej sytuacji takie próby już są podejmowane – i to naprawdę nieźle wychodzi. Przy użyciu najróżniejszych komunikatorów i narzędzi do pracy zdalnej można przeprowadzić konferencję biznesową czy naukową online, zapewniając jej uczestnikom dostęp do wartościowej wiedzy.

Wirtualne spacery

Taką opcję testują już nie tylko deweloperzy, ale także – i to jest pandemiczna nowość – salony samochodowe. Możliwość dokładnego obejrzenia auta online, a następnie podjęcia negocjacji cenowych ze sprzedawcą, to bardzo interesujące rozwiązanie, które może dać podwaliny pod nowy trend w eventach, czyli np. wirtualne targi branżowe.

Briefingi prasowe

Tego typu eventy również doskonale sprawdzają się w formule online. Dają możliwość zadawania pytań, nagrywania odpowiedzi, znacznie ułatwiają pracę dziennikarzom, a przy tym pozwalają podtrzymać zainteresowanie marką czy danym tematem.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry