Organizacja konferencji to świetny sposób na to, aby z jednej strony zadbać o profesjonalny wizerunek stojącej za nią marki, a z drugiej pozyskać liczne kontakty biznesowe. Wiele firm intensywnie wykorzystuje event marketing w swoich strategiach biznesowych. Powyższe korzyści można jednak osiągnąć jedynie wtedy, gdy sama konferencja okaże się sukcesem, przyciągnie licznych uczestników i zadowoli ich pod względem merytorycznym oraz organizacyjnym. Jeśli o Twojej ostatniej konferencji absolutnie nie można tego powiedzieć i skończyła się ona klapą, to zacznij od wskazania przyczyn porażki. Te najbardziej prawdopodobne wymieniamy w naszym poradniku.
Organizatorzy konferencji zbyt często wychodzą z błędnego założenia, że taka impreza nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów promocyjnych. Uważają, że ten, kto jest zainteresowany tematyką, sam znajdzie potrzebne mu informacje w sieci. Nic bardziej mylnego. Obecnie w każdym mieście co miesiąc organizowanych jest tak dużo różnego rodzaju konferencji, że praktycznie nie da się uzyskać wysokiej frekwencji bez stosowania choćby podstawowych zabiegów marketingowych – jak reklama w mediach społecznościowych.
Załóżmy, że na konferencji zjawiło się sporo osób. Oczywiście najbardziej interesują ich wystąpienia, ale zanim zajmą miejsca, będą chcieli zapoznać się z całą otoczką wydarzenia. Oczekują, że zostaną powitani przez sympatyczną hostessę, otrzymają estetyczne materiały konferencyjne, może jeszcze jakieś gadżety. Jeśli organizator nie zadbał o takie drobiazgi, to pierwsze wrażenie będzie bardzo złe – nie pomoże wówczas nawet wysoki poziom merytoryczny.
Ponieważ osoby biorące udział w konferencjach mają dziś tak duży wybór różnego rodzaju wydarzeń, muszą je selekcjonować, z góry wskazując te, które potencjalnie mogą się okazać najatrakcyjniejsze czy najbardziej wartościowe. Tutaj w grę często wchodzą emocje. Organizator powinien zadbać o to, aby jego wydarzenie było zachęcające na długo przed pierwszym wystąpieniem.
Świetnym „wabikiem” są oczywiście głośne nazwiska prelegentów, ale może to być również prestiżowa lokalizacja, obietnica dodatkowych atrakcji, darmowy transport, apetyczne menu, wartościowe upominki etc.
To gwóźdź do trumny każdej konferencji. Jeśli nie chcemy dopuścić do sytuacji, w której goście będą zachwyceni otoczką, ale zniesmaczeni infantylną merytoryką (co na pewno zniechęci ich do wzięcia udziału w kolejnym wydarzeniu danej marki), trzeba zainwestować w prelegentów z wysokiej półki oraz odpowiedni dobór tematów. W każdej branży da się przecież znaleźć zagadnienia, które nie są jeszcze powszechnie znane czy zrozumiałe. Nieoczywista tematyka wystąpień to mocny atut konferencji i motywacja dla gości do wzięcia udziału w kolejnej edycji.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.