Konferencja szkoleniowa to ten rodzaj eventu, który musi zostać wręcz perfekcyjnie zaplanowany. A to niestety nie jest takie proste, zwłaszcza dla osób bez doświadczenia. Checklista rzeczy, o które trzeba zadbać, jest bardzo długa: prelegenci, wybór miejsca, scenariusz, tematyka, zaproszenia, promocja w mediach, system rejestracji etc. Taki natłok obowiązków oczywiście sprzyja popełnianiu różnych błędów, z których 4 zdarzają się wyjątkowo często i niestety fatalnie wpływają na opinie o wydarzeniu – a tym samym o organizatorze. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Organizując konferencje szkoleniowe dla naszych Klientów, wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, gdy część gości nie dotarła na miejsce o wyznaczonym czasie. Prelegent jest gotowy, większość słuchaczy także. Na co więc czekamy?
Klienci w takich momentach zwykle proszą, aby wstrzymać wystąpienie i poczekać tych 15-20 minut, bo reszta „jest już w drodze”. Pojawiają się nerwy, rozsypuje się też skrzętnie nakreślony plan. To nie jest dobre rozwiązania. Spóźnialscy muszą się liczyć z tym, że coś im przepadnie – nie możemy przecież karać punktualnych uczestników konferencji.
Zasada jest prosta: przerwa między poszczególnymi wystąpieniami nie powinna trwać dłużej niż 10-15 minut. Wyjątek stanowi przerwa obiadowa, o ile została zaplanowana. Dlaczego nie zrobić pauzy 30-minutowej? Powód jest prosty.
Zawsze zwiększa to ryzyko, że część słuchaczy zacznie się śmiertelnie nudzić i postanowi po prostu opuścić konferencję. Nieprzypadkowo pod koniec wydarzenia sale zaczynają już świecić pustkami. By tego uniknąć, warto zaplanować dynamiczną konferencję, bez zbędnych i zbyt długich przerw.
Wyobraźmy sobie uczestnika konferencji, który wchodzi do lobby dużego hotelu i nie wie, co ma dalej ze sobą zrobić. Pracownik recepcji wzrusza ramionami, ponieważ w tym samym czasie odbywa się tam kilka eventów. To rodzi niepotrzebną nerwowość i już od wejścia źle nastawia uczestnika do wydarzenia.
Można tego łatwo uniknąć przygotowując punkt informacyjny przed wejściem lub przynajmniej dokładnie oznaczając miejsce organizacji konferencji – przy pomocy chociażby roll-upów czy standów.
Mamy tutaj na myśli sytuację, w której sala szkoleniowa jest albo zbyt duża, albo zbyt mała. W obu przypadkach działa to na niekorzyść organizatora konferencji. Prelegenci dziwnie się czują widząc, że połowa miejsc pozostała pusta. Z kolei w przepełnionej sali nie da się zapewnić komfortowych warunków. Dlatego miejsce organizacji konferencji zawsze powinno być jak najlepiej dopasowane do spodziewanej liczby uczestników.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.