Każdy event, a już szczególnie event biznesowy, organizuje się w konkretnym celu. Najczęściej jest to chęć zwiększenia świadomości marki, pozyskania nowych klientów, zaprezentowania nowego produktu czy usługi, a także wzmocnienia relacji z lokalnymi władzami. Pamiętajmy jednak, że cała kampania nie powinna się ograniczać wyłącznie do czasu trwania imprezy. Gdy event zbliża się do końca i pierwsi goście zaczynają z niego wychodzić, należy podjąć jeszcze jedną próbę zrobienia na nich świetnego wrażenia. Kilka pomysłów i sprawdzonych rozwiązań znajdziesz w naszym artykule.
Wiemy, że może to być dość uciążliwe, zwłaszcza jeśli frekwencja dopisała, ale jednak warto się tutaj trochę wysilić. Gospodarz eventu powinien w miarę możliwości osobiście pożegnać każdego gościa. Jeśli jest to fizycznie niewykonalne, stosujemy prosty trik. Gospodarz staje na scenie i dziękuje wszystkim za przybycie oraz wspólną zabawę, informując o zbliżającym się końcu eventu. Następnie osobiście żegna tych gości, na których uwadze i dobrym wrażeniu szczególnie mu zależy.
Gości eventu nie można wypuścić do domu z gołymi rękami. Wcześniej należy przygotować paczki eventowe, w których znajdą się różnego rodzaju gadżety i drobne upominki związane z wydarzeniem oraz oczywiście marką organizatora. Takie drobiazgi naprawdę potrafią zrobić różnice i sprawić, że goście jeszcze lepiej zapamiętają event oraz cieplej pomyślą o jego gospodarzu. Nie musi to być wcale nic bardzo kosztownego. Dobre wrażenie robią nawet standardowe pendrive’y, przybory biurowe czy odzież reklamowa.
Przy okazji osobistego żegnania gości warto poprosić ich o wymienienie się wizytówkami. Jest to klasyczny akt biznesowy, który nawet w tych cyfrowych czasach wciąż robi świetne wrażenie. Jeśli natomiast nie planujemy osobistych pożegnań, to warto tak zorganizować lobby, aby jeden z pracowników np. agencji eventowej miał możliwość przyjęcia wizytówki od każdego z gości opuszczających imprezę. Zbieranie kontaktów do uczestników wydarzenia jest bardzo ważne.
Aby zachęcić uczestników do zostawienia namiarów na siebie, można zadeklarować, że np. na podany adres e-mail otrzymają materiały po evencie w formie cyfrowej: filmy, zdjęcia, prezentację, zapis wystąpienia gościa specjalnego itd.
Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.