Data wpisu: 10.07.2020

Co po evencie? Jak żegnać gości, aby zwiększyć korzyści z organizacji wydarzenia?

Każdy event, a już szczególnie event biznesowy, organizuje się w konkretnym celu. Najczęściej jest to chęć zwiększenia świadomości marki, pozyskania nowych klientów, zaprezentowania nowego produktu czy usługi, a także wzmocnienia relacji z lokalnymi władzami. Pamiętajmy jednak, że cała kampania nie powinna się ograniczać wyłącznie do czasu trwania imprezy. Gdy event zbliża się do końca i pierwsi goście zaczynają z niego wychodzić, należy podjąć jeszcze jedną próbę zrobienia na nich świetnego wrażenia. Kilka pomysłów i sprawdzonych rozwiązań znajdziesz w naszym artykule.

Osobiste żegnanie każdego z gości

Wiemy, że może to być dość uciążliwe, zwłaszcza jeśli frekwencja dopisała, ale jednak warto się tutaj trochę wysilić. Gospodarz eventu powinien w miarę możliwości osobiście pożegnać każdego gościa. Jeśli jest to fizycznie niewykonalne, stosujemy prosty trik. Gospodarz staje na scenie i dziękuje wszystkim za przybycie oraz wspólną zabawę, informując o zbliżającym się końcu eventu. Następnie osobiście żegna tych gości, na których uwadze i dobrym wrażeniu szczególnie mu zależy.

Upominki dla uczestników

Gości eventu nie można wypuścić do domu z gołymi rękami. Wcześniej należy przygotować paczki eventowe, w których znajdą się różnego rodzaju gadżety i drobne upominki związane z wydarzeniem oraz oczywiście marką organizatora. Takie drobiazgi naprawdę potrafią zrobić różnice i sprawić, że goście jeszcze lepiej zapamiętają event oraz cieplej pomyślą o jego gospodarzu. Nie musi to być wcale nic bardzo kosztownego. Dobre wrażenie robią nawet standardowe pendrive’y, przybory biurowe czy odzież reklamowa.

Wymiana wizytówek

Przy okazji osobistego żegnania gości warto poprosić ich o wymienienie się wizytówkami. Jest to klasyczny akt biznesowy, który nawet w tych cyfrowych czasach wciąż robi świetne wrażenie. Jeśli natomiast nie planujemy osobistych pożegnań, to warto tak zorganizować lobby, aby jeden z pracowników np. agencji eventowej miał możliwość przyjęcia wizytówki od każdego z gości opuszczających imprezę. Zbieranie kontaktów do uczestników wydarzenia jest bardzo ważne.

Aby zachęcić uczestników do zostawienia namiarów na siebie, można zadeklarować, że np. na podany adres e-mail otrzymają materiały po evencie w formie cyfrowej: filmy, zdjęcia, prezentację, zapis wystąpienia gościa specjalnego itd.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry