Data wpisu: 08.06.2016

Gadżety reklamowe nie tylko dla klientów ostatecznych

Przyjęło się uważać, że gadżety reklamowe są przeznaczone wyłącznie dla konsumentów. Mają wpłynąć na ich decyzję zakupową i na krótki czas zwiększyć w ich oczach atrakcyjność marki. To oczywiście prawda, choć jest to tylko 1 z 3 poziomów wsparcia sprzedaży produktu z wykorzystaniem gadżetów. O pozostałych 2 poziomach przeczytasz w naszym artykule.

Gadżet reklamowy dla pośrednika sprzedaży

Pośrednicy sprzedaży to m.in. hurtownicy. Dobrym przykładem będzie tutaj hurtownia materiałów budowlanych. Pracujący w niej sprzedawca może być żywą reklamą produktu marki, z którą współpracuje jego pracodawca. Wystarczy, że ma na sobie np. kamizelkę z logo producenta. Jeśli jest to logo firmy produkującej dachówki ceramiczne, a klient akurat przyszedł zamówić dachówkę na dach swojego domu, to z pewnością taka forma promocji niewerbalnej będzie miała jakiś wpływ na jego decyzję.

Działa tutaj klasyczny tok rozumowania: skoro sprzedawca promuje produkt firmy X, to prawdopodobnie jest on dobry jakościowo, a być może uzyskam również rabat.

Można iść o krok dalej. Wyobraź sobie, że to Ty jesteś klientem szukającym dachówki. Sprzedawca proponuje Ci konkretny produkt, drukuje ofertę, a żeby ułatwić Ci podjęcie decyzji wręcza jeszcze maskotkę producenta dla dziecka. Jasne, nie będzie to czynnik kluczowy, ale na pewno weźmiesz ten gest pod uwagę dokonując wyboru. W ten oto sposób płynnie przeszliśmy z 2. poziomu wykorzystania gadżetów reklamowych do wsparcia sprzedaży na poziom 3., czyli do konsumenta ostatecznego.

Ważne

Pośrednik sprzedaży nie będzie kolportować gadżetów swojego dostawcy bezwarunkowo. Podstawą jest dobry produkt i korzystna oferta cenowa oraz silna relacja biznesowa.

Gadżet reklamowy dla przedstawiciela handlowego

Przedstawiciel handlowy ma bezpośredni kontakt z odbiorcami produktów. Dzięki swoim umiejętnościom sprzedażowym potrafi przekonać klientów do zaufania danej marce. W dobie silnej konkurencji w każdej praktycznie branży potrzebne będą mu jednak także dodatkowe narzędzia – głównie wizerunkowe. W tej roli świetnie sprawdzają się właśnie gadżety reklamowe.

Warto wiedzieć

Przedstawiciele handlowi działają na 1. poziomie wykorzystania gadżetów do wsparcia sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ mają kontakt zarówno z pośrednikami sprzedaży, jak i konsumentami końcowymi.

Przedstawiciel, który ma do swojej dyspozycji atrakcyjne gadżety, zyskuje skuteczną broń do wpływania na decyzje swoich rozmówców. Ma to nieco mniejsze znaczenie w relacjach z pośrednikami, ale ogromne w przypadku kontaktu z konsumentami. Przedstawienie oferty nie zawsze kończy się przecież podpisaniem umowy.

Gdy klient się waha, handlowiec może wyciągnąć asa z rękawa i wręczyć mu fajny gadżet. Choć jest to prezent niezobowiązujący, to wiemy, że w jakimś stopniu wywoła on u klienta poczucie zobligowania do skorzystania z oferty.

Warto pamiętać o tych zasadach planując strategię wykorzystania gadżetów reklamowych do promocji swojej marki. Ostatecznie i tak trafią one do konsumentów, choć może do tego dojść na kilka sposobów.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry