Data wpisu: 03.09.2015

Gadżety reklamowe – 5 powodów, dla których warto wykorzystywać je do promocji biznesu

Każdy właściciel firmy prędzej czy później musi odpowiedzieć sobie na pytanie: co w jego produkcie/usłudze jest na tyle atrakcyjnego, że klienci z tego korzystają? Powodów może być mnóstwo, ale na końcu liczy się prosty rachunek – stosunek korzyści do poniesionych wydatków musi wyjść na plus. Metod osiągnięcia takiego wyniku jest oczywiście mnóstwo, ale bezsprzecznie jedną z najskuteczniejszych jest zainwestowanie w gadżety reklamowe. Ich rolą jest nie tylko podnoszenie atrakcyjności marki i produktu, ale także budowanie pozytywnego zaplecza pod interesy. Przygotowaliśmy dla Was listę 5 powodów, dla których naprawdę warto pomyśleć o kampanii opartej na wspomnianych gadżetach. Zaczynamy.

  1. Każdy lubi dostać więcej – gratis, za darmo, dodatkowo bez żadnych kosztów – to słowa-klucze we współczesnym marketingu. I choć ich siła jest coraz słabsza (konsumenci mają mniej czasu na zastanawianie się nad sensem danej promocji), to coś, co dostajemy niejako przy okazji (a przynajmniej takie mamy wrażenie), w większości przypadków skłania nas do podjęcia decyzji o zakupie. Gadżety reklamowe należą do absolutnej czołówki wśród skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż. Działa tu prosta zależność: jeśli nasz klient ma do wyboru dwie praktycznie identyczne oferty, z pewnością chętniej wybierze tę, która jest wzbogacona atrakcyjnym gratisem, w tym przypadku – gadżetem reklamowym.
     
  2. Przyciągnięcie klientów – nie oszukujmy się – w dobie bardzo rozwiniętych i łatwo dostępnych technik marketingowych, coraz trudniej jest znaleźć i obrać strategię, która pozwoli nam się wyróżnić na rynku. Jakość, doświadczenie, szeroka oferta – chwali się tym dosłownie każdy. Dlatego czasami warto jest wrócić do korzeni i sięgnąć po rozwiązania proste, ale wciąż skuteczne. Firma, która rozprowadza swoje gadżety reklamowe, łatwo zyskuje rozpoznawalność, przyciągając tym samym klientów, którzy w żaden inny sposób nie trafiliby na jej ofertę.
     
  3. Budowanie rozpoznawalności – czy Coca-Cola zbudowałaby swoją rozpoznawalność wyłącznie na smaku napoju? Z pewnością nie. Firma ta jest doskonałym przykładem na to, jak dobrze wykorzystane gadżety reklamowe mogą współtworzyć markę. Firmy realizujące przemyślaną strategię promocyjną powinny iść podobnym śladem. Atrakcyjny gadżet, na którym umieścimy swoje logo, dużo skuteczniej dociera do świadomości klienta niż nawet najlepiej napisana oferta.
     
  4. Budowanie lojalności wobec swojej marki – każda firma ma stałych klientów, o których zwyczajnie wypada dbać. W biznesie trudno jest o sentymenty, dlatego poza oferowaniem specjalnych cen, rabatów czy dodatkowych usług, warto również co jakiś czas obdarować klientów gadżetami reklamowymi. Takie drobiazgi, których wszyscy mamy mnóstwo, są po prostu mile widziane i doskonale pokazują, że firmie zależy na trwałych relacjach biznesowych.
     
  5. Atrakcyjność firmy równie ważna, jak jej oferta – klienci czy szerzej konsumenci oceniają produkt przez pryzmat marki. Im wyższa jest jej rozpoznawalność i solidność, tym chętniej decydują się na zakup. To kwestia zaufania, bardzo ważna w biznesie. Budowanie atrakcyjności marki, a przez to produktu, można realizować poprzez kampanię gadżetową. Jeśli kupując u nas produkt X klient gratis otrzyma fajny pendrive, koszulkę, czy czapkę, automatycznie w jego myślach tworzy się wizerunek profesjonalnego sprzedawcy. To bardzo pożądany proces.
     

Oczywiście gadżety reklamowe same nie sprzedają. Bardzo jednak tę sprzedaż wspierają. Ważne jest to, że firma ponosi relatywnie niewysoki koszt skutecznej promocji, a strategia ta praktycznie nigdy się nie wyczerpuje.

 


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry