Data wpisu: 03.03.2020

Dlaczego klient obdarowany gadżetem reklamowym chętniej kupi coś od Ciebie?

Gadżety reklamowe w założeniu są nośnikami identyfikacji wizualnej marki i narzędziami jej promocji. Inwestując w nie możesz się spodziewać, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna w grupie docelowej. Można je jednak traktować także w kategorii narzędzi sprzedażowych, z czego nie zawsze przedsiębiorcy zdają sobie sprawę. Klient obdarowany fajnym gadżetem reklamowym zawsze jest bardziej skory do dokonania zakupu w firmie, której logo na tym upominku widnieje. Dlaczego? Oto najważniejsze powody.

Wdzięczność

To najbardziej oczywisty powód, dla którego klient obdarowany wartościowym gadżetem poczuje się „zobowiązany” do dokonania zakupu w promowanej firmie. Prosty przykład: od dawna zastanawiasz się nad zainwestowaniem pieniędzy w jakiś fundusz. Idziesz na konferencję finansową, by dowiedzieć się czegoś o dostępnych opcjach. Od jednego z Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych otrzymujesz torebkę z prospektem informacyjnym oraz głośnikiem Bluetooth. Oferta jest dobra, konkurencyjna w stosunku do innych funduszy. Co robisz? Oczywiście, że wybierasz TFI, które postarało się, by Ciebie pozyskać.

Zwrócenie uwagi na ofertę

Często jest tak, że dopiero po otrzymaniu jakiegoś gadżetu reklamowego zaczynamy się interesować ofertą promowanej marki. Szybko dochodzimy wówczas do wniosku, że właściwie potrzebujemy tego, co dana firma sprzedaje, choć wcześniej nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy. Pewnie, że jest w tym elementem spontaniczności, ale tak kupuje zdecydowana większość konsumentów.

Chęć utożsamiania się z marką

Wybory konsumenckie nie sprowadzają się tylko do analizy cen. Gdyby tak było, to żadne marki premium nie miałyby racji bytu. Tymczasem dla dużej grupy konsumentów ważne jest też to, czy czują się dobrze w towarzystwie marki, czy jest ona dla nich atrakcyjna, czy chcą, aby inni wiedzieli, że są jej klientami. Fajny gadżet reklamowy buduje renomę marki w oczach klienta. Taka forma promocji jest też sygnałem, że marka nie jest wydmuszką czy parabiznesem, ale poważną firmą, co daje konsumentowi poczucie bezpieczeństwa. O wiele chętniej zostanie on klientem marki, bo czuje w niej oparcie i chce być częścią jej świata.

Docenienie wysiłków

Konsumenci lubią marki, które się o nich starają i robią to w sposób nieszablonowy, czyli wychodząc poza schemat klasycznej reklamy w Internecie czy innych mediach. Widząc, że marka sporo inwestuje w atrakcyjne gadżety reklamowe, jesteśmy bardziej skłonni rozważyć jej ofertę oraz ewentualnie dokonać zakupu.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry