Data wpisu: 23.02.2018

Wypadki chodzą po…eventach, czyli dlaczego warto wykupić ubezpieczenie na czas imprezy firmowej?

Event firmowy często jest wydarzeniem, w którym bierze udział kilkaset czy nawet kilka tysięcy osób. Działa więc prosta zasada tłumu: wystarczy drobiazg, aby wydarzyło się coś nieprzewidywalnego i w konsekwencji bardzo groźnego. Jednak nawet na skromnych imprezach wewnętrznych dochodzi czasami do wypadków. Dlatego jedną z pozycji, jaką warto uwzględnić w kosztach eventu, jest wykupienie ubezpieczenia.

Zdarzyć może się wszystko

Tak, wiemy. Każdy z nas w głębi ducha wierzy, że wypadki przytrafiają się innym, a my jesteśmy urodzeni pod szczęśliwą gwiazdą i złe się nas nie ima. To tylko pobożne życzenia. Organizując event musisz brać pod uwagę ryzyko wypadku czy jakiegokolwiek innego zdarzenia, które może się wiązać z poważnymi konsekwencjami finansowymi, o prawnych nie wspominając.

Podczas eventu może dojść do przeróżnych niebezpiecznych sytuacji. Złamanie nogi uczestnika, bójka (tak, zdarza się!), zniszczenie wyposażenia lokalu, wylanie napoju na drogie elementy sceniczne, zatrucie pokarmowe – jest tego mnóstwo. I właśnie przed takimi, wcale nie tak rzadkimi, sytuacjami należy się zabezpieczyć.

Gdzie kupić ubezpieczenie eventu?

Ubezpieczenie eventu to specyficzny produkt, którego nie można kupić w pierwszej-lepszej agencji. Potrzebna będzie pomoc brokera, który rzeczywiście zna się na rzeczy i potrafi wyszukać korzystną ofertę z szerokim zakresem ochrony, no i oczywiście w rozsądnej cenie.

Ile to kosztuje? Wszystko zależy od liczby uczestników oraz zakresu ubezpieczenia. Polisa może objąć odpowiedzialność organizatora za wynajęty sprzęt, co automatycznie podniesie jej cenę. Zawsze warto więc ustalić z właścicielem sali, czy nie bierze on na siebie kosztów ewentualnych strat materialnych. Powinno to być jasno określone w umowie. Jeśli jednak impreza ma się odbyć np. na terenie firmy, to już pełną odpowiedzialność będzie ponosić jej właściciel.

Z agencją łatwiej

Agencje eventowe, które organizują imprezy dla firm, zawsze mają wykupione własne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Taka polisa chroni przed roszczeniami ze strony klientów i skutkami popełnionych błędów, przez które mogło dojść do jakiegoś wypadku.

To kolejny dowód na to, że przymierzając się do organizacji eventu warto skorzystać z pomocy doświadczonej firmy, która zajmie się wszystkim, włącznie z kwestiami prawno-ubezpieczeniowymi. Naprawdę nie ma sensu brać tego na swoje barki, zwłaszcza że jest to tylko jeden z wielu elementów przygotowania imprezy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry