Data wpisu: 25.01.2022

Dlaczego warto chodzić na eventy biznesowe? Poznaj najważniejsze argumenty

Dostałeś kolejne już zaproszenie na event biznesowy, ale ponownie nie chce Ci się na niego iść? Ta taktyka na dłuższą metę się nie sprawdzi. Działając w biznesie warto utrzymywać kontakty z konkurencyjnymi firmami czy z przedsiębiorcami z zupełnie innych branż. Nigdy przecież nie wiadomo, kiedy mogą Ci się przydać. Dlaczego zatem powinieneś zacząć chodzić na eventy biznesowe, przełamując lenistwo czy po prostu brak ochoty na uczestnictwo w takich imprezach? Sprawdź te argumenty.

Event biznesowy to atrakcyjna forma networkingu

Doskonale rozumiemy, że możesz nie lubić chodzenia na imprezy biznesowe, ale Twoja perspektywa zmieni się w momencie, gdy przestaniesz traktować je jako wydarzenia towarzyskie. Podejdź do sprawy inaczej. Event biznesowy może być świetną okazją do networkingu, czyli nawiązania kontaktów z właścicielami innych firm, przedstawienia się w branży, wymienienia się wizytówkami. Jest to szczególnie korzystne z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy nie wypracowali sobie jeszcze powszechnie rozpoznawalnej marki i muszą umocnić swoją rynkową pozycję.

Podejrzysz ciekawe rozwiązania, które możesz później skopiować

Skoro regularnie otrzymujesz zaproszenia na eventy biznesowe, to nie pomyślałeś, że ich organizatorom najwyraźniej się to opłaca? Rzeczywiście, dobrze zorganizowany event pełni bardzo ważną funkcję w strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Jeśli sam nigdy wcześniej tego nie próbowałeś, to chodząc na czyjeś eventy możesz czerpać różne inspiracje i wykorzystać podpatrzone pomysły, gdy w przyszłości zdecydujesz się zainwestować w event marketing.

W kuluarach można wiele załatwić

Wyjście na event biznesowy może mieć bardzo konkretny cel – i nie chodzi tutaj wcale o dobrą zabawę. Z doświadczenia wiemy, że zawsze podczas takich wydarzeń tworzą się grupy, które w kuluarach rozmawiają o interesach i załatwiają różne sprawy. W luźniejszej atmosferze o wiele łatwiej jest się porozumieć, przedstawić ofertę czy nawiązać cenne znajomości, które mogą zaprocentować na korzyść Twojej firmy w niedalekiej przyszłości.

Wypromujesz swoją markę biznesową

Masz wrażenie (lub pewność), że Twoja firma w ogóle nie jest kojarzona w branży? Możesz to zmienić, o ile tylko wybierzesz się na event biznesowy, w którym udział wezmą przedstawiciele innych firm. W takim towarzystwie będziesz mieć unikalną okazję do tego, aby się przedstawić, opowiedzieć o swoim biznesie, zaprezentować dotychczasowe dokonania i zaoferować się jako przyszły kontrahent.

To może być wstęp do pozyskania nowych klientów

Zawsze istnieje szansa, że podczas kuluarowych rozmów w ramach eventu biznesowego poznasz innych przedsiębiorców, którzy akurat potrzebują oferowanych przez Ciebie usług czy produktów, szukają podwykonawcy, nowego dystrybutora etc. Jeśli zrobisz dobre wrażenie (a event tworzy ku temu idealne warunki), to możesz liczyć minimum na zdobycie wizytówek, a może nawet na umówienie się na już oficjalne spotkanie biznesowe z potencjalnym kontrahentem.


Autor wpisu:
Sara Błaszczyk

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry