Data wpisu: 22.08.2017

Śniadanie biznesowe – świetny sposób na nawiązanie kontaktów

Prowadzisz biznes i doskonale wiesz, jak cenna jest współpraca z większymi partnerami. Przekazywanie sobie klientów, oferowanie zleceń w formie podwykonawstwa – to realne korzyści wynikające z nawiązania silnych relacji biznesowych z innymi firmami. Jest jednak mały problem: zdobywanie takich kontaktów jest bardzo czasochłonne i trudne, szczególnie dla przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek. Świetnym sposobem na rozwiązanie tego dylematu jest zorganizowanie śniadania biznesowego. To doskonały pomysł dla Twojej firmy!

Na czym to właściwie polega?

Śniadania biznesowe stają się coraz popularniejszą formą ułatwiania nawiązywania kontaktów między firmami, głównie lokalnymi. Takie wydarzenia często organizują samorządy, organizacje pracodawców czy ośrodki wspierania przedsiębiorczości. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zaproszenie na śniadanie biznesowe wyszło od jednej z firm.

Zwykle śniadanie jest organizowane wcześnie rano w hotelu lub restauracji. Przedsiębiorcy spotykają np. o 6.30, aby zdążyć jeszcze dotrzeć do biura na 9. Wydarzenie rozpoczyna się od wspólnego zjedzenia śniadania (serwowanego do stolików lub w formie szwedzkiego stołu). Następnie przedstawiciele (zwykle właściciele) firm mogą wymienić się wizytówkami, poznać, porozmawiać o swoich projektach.

Bardzo często podczas śniadania odbywa się krótka prezentacja przygotowana przez organizatora – jeśli jest nim firma, to jej właściciel ma znakomitą okazję, aby przedstawić zakres swojej działalności i zainteresować ofertą nowych kolegów z sektora prywatnego.

Śniadanie łagodzi obyczaje

Skąd w ogóle pomysł na śniadania biznesowe? Ma to psychologiczne uzasadnienie. Po pierwsze: rano jesteśmy jeszcze na tyle aktywni i trzeźwi umysłowo, że znacznie łatwiej jest nam zapamiętać różne fakty i twarze. Po drugie: śniadanie, w odróżnieniu od obiadu czy kolacji, kojarzy się z czymś mniej sformalizowanym. Uczestnicy mogą się bardziej rozluźnić i poczuć swobodnie. To sprzyja nawiązywaniu kontaktów i buduje pozytywną atmosferę podczas wydarzenia.

Jeśli oglądasz telewizje informacyjne, to prawdopodobnie kojarzysz programy, w których politycy spotykają się rano przy kawie (a czasami także kanapkach). Zauważ, że rozmawiają wtedy ze sobą mniej agresywnie, dużo łatwiej przychodzi im posługiwanie się merytorycznymi argumentami, nikt nikogo nie obraża. To właśnie efekt tego, że śniadanie kojarzy nam się ze spokojem i luzem.

Jak zorganizować śniadanie biznesowe?

Od razu damy Ci dobrą radę: organizację śniadania biznesowego naprawdę warto powierzyć profesjonalistom. W końcu może to być Twoja życiowa szansa nawiązania bezcennych kontaktów z rynkowymi potentatami. Nie chcesz więc, aby coś poszło nie tak.

Organizację rozpoczynamy od ustalenia liczby uczestników. Zwykle jest to do 50 osób. Następnie trzeba znaleźć odpowiedni lokal, który przygotuje pyszne śniadanie dla takiej liczby przedsiębiorców o tak wczesnej porze. Miejsce powinno być eleganckie i sprzyjać rozmowom biznesowym.

Po dopięciu szczegółów można już wysłać zaproszenia. W miarę możliwości spróbuj je wręczyć osobiście, jednak listowne zawiadomienie także będzie w porządku. Pamiętaj, aby na kilka dni przed śniadaniem potwierdzić uczestnictwo zaproszonych przedsiębiorców.

Rada

Aby zachęcić biznesmenów do udziału w wydarzeniu, dobrze będzie przygotować coś, co na pewno przyciągnie ich uwagę. Sprytnym trikiem jest np. zaproszenie prezydenta/burmistrza – politycy uwielbiają się pokazywać w gronie przedsiębiorców, a przedsiębiorcy uwielbiają się pokazywać wśród polityków.

Śniadanie biznesowe to naprawdę rewelacyjny sposób na pokazanie się na lokalnym rynku i zdobycie wartościowych kontaktów. Chcesz indywidualną ofertę na organizację wydarzenia? Skontaktuj się z nami!


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Przewiń do góry