Data wpisu: 06.02.2016

Zanim zamówisz gadżety reklamowe. 5 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć

Czytelników naszego bloga nie trzeba już chyba przekonywać, że gadżety reklamowe są znakomitym narzędziem promocji firmy. Jeśli zdecydowałeś się na wykorzystanie ich w swoim biznesie, gratulujemy! Pora przejść do konkretów, czyli zamówienia. Zanim do nas napiszesz i poprosisz o wycenę, spróbuj poświęcić kilka chwil na odpowiedzenie sobie na 5 zasadniczych pytań. Jeśli się do tego odpowiednio przyłożysz dużo łatwiej będzie Ci określić, co tak naprawdę jest Ci potrzebne.

  1. Kto jest Twoją grupą docelową? - pewnie wydaje Ci się, że wiesz, ale może warto raz jeszcze wykonać wnikliwą analizę? Od prawidłowego rozpoznania grupy docelowej w ogromnej mierze zależy skuteczność kampanii reklamowej z wykorzystaniem gadżetów. Oczywiście nie posądzamy Cię o skrajności, jak np. dystrybuowanie maskotek wśród poważnych kontrahentów, jednak drobne błędy w określaniu idealnego klienta także się zdarzają i mogą przeszkodzić we właściwym dobraniu gadżetów. Znając grupę będzie Ci łatwiej wybrać produkty, które naprawdę do niej trafią i zadziałają poprzez podniesienie rozpoznawalności Twojej marki.
     
  2. Jaki typ gadżetu Cię interesuje? - odpowiedź na to pytanie wynika bezpośrednio z tego, jak odpowiedziałeś sobie na pierwsze z nich. Gadżet bowiem zawsze dobieramy do oczekiwań i potrzeb grupy docelowej. Jeśli w gronie Twoich kontrahentów są przede wszystkim poważne, duże firmy, to oczywiście powinieneś zainwestować w gadżety bardzo wysokiej jakości, z kategorii tych ekskluzywnych. Jeśli natomiast masz zamiar wypromować się podczas masowego festynu i celujesz w rodziny z dziećmi, wówczas bardziej trzeba postawić na zabawkowy charakter gadżetu oraz jego praktyczne zastosowanie. Mogą to być chociażby piłki czy balony. Jeszcze inne kryteria będą obowiązywać w przypadku grupy klientów nastawionych na korzystanie z ekologicznych rozwiązań – wówczas pomyśl o torbach wielorazowego użytku lub notatnikach wykonanych z materiałów recyklingowych.
     
  3. Jaki przewidujesz budżet – to bardzo ważne, bo pozwoli producentowi gadżetów określić, w jakim sektorze produktów możesz się poruszać. Jeśli Twój budżet jest mocno ograniczony, ale nie chcesz rezygnować z jakości (brawo!), to konieczne będzie zmniejszenie nakładu gadżetów. Wówczas opracuj strategię dotarcia do wąskiego grona klientów, na których najbardziej Ci zależy.
     
  4. Jaki nakład planujesz – oczywiście od wielkości zamówienia zależy ostateczna cena produkcji gadżetów, jednak pamiętaj, że im więcej produktów zamówisz, tym niższy będzie koszt jednostkowy. Może warto więc zainwestować w duże zamówienie, dobrze wykorzystać gadżety i nie wymawiać sobie później, że kampania mogła zostać przeprowadzona z większym rozmachem?
     
  5. Kiedy chcesz ruszyć z kampanią? - zachęcamy Cię do wczesnego planowania takiej kampanii, bo wówczas będziesz mieć więcej czasu na jej dokładne zaplanowanie, a także na wybranie odpowiedniego producenta. Pamiętaj, że zamówienia ekspresowe zawsze są droższe, a bywają sytuacje, gdy dostarczenie Ci olbrzymiej liczby gadżetów w krótkim czasie nie będzie praktycznie możliwe.
     

Analiza wykonana? Znasz odpowiedzi na wszystkie te pytania? W takim razie do dzieła! Zbierz oferty, wybierz tę, która niekoniecznie jest najniższa, ale daje Ci gwarancję jakości oraz terminowości dostawy.


Autor wpisu:
Soluma Prestige, Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry